VW's erhvervsbiler inviterer indenfor | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
torsdag. 4 marts 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
En T6'er i prøvestanden. Foto: VW
Et kig ind i VW's nye testcenter
I masterkontrollen overvåges alle målinger
VW Erhvervsbilers nye testcenter i Hannover har kostet 6 millioner euro

VW’s erhvervsbiler inviterer indenfor

Volkswagen har åbnet et nyt emissions-testcenter i Hannover

af Jess Ulrik Verge
13. december 2018
i Miljø, Nyheder

I 2015 havde Volkswagen ikke brug for nyfigne blikke i deres test-laboratorier. I dag – snart fire år efter Dieselgate – er situationen anderledes. Nu er der behov for at vise omverdenen, at reglerne følges.

I hvert fald fortæller “Volkswagen Commercial Vehicles” i en pressemeddelelse om sit nyopførte testcenter i Hannover. Vi inviteres så at sige indenfor i de hellige haller, som står VW i 6 millioner euro, og hvor der arbejder 15 medarbejdere i toholdsskift.

Testes efter WLTP-metoden

Testcenteret breder sig over 1000 kvadratmeter og har to prøvestande, hvor bilernes emissioner måles efter den nye testprocedure kaldet “Worldwide Harmonized Light Vehicels test Procedure” (WLTP).

PSA skal levere varebil til Toyota

Baggrunden for at opføre det nye center er kravet om, at alle nye modeller, der skal typegodkendes, fremover skal testes for brændstofforbrug og udstødinngsgasser efter WLTP-metoden.

Vibrationsfri partikelvægt

Proceduren indeholder også krav til kontinuerlige tests, mens samlebåndene ruller. -Den nye bygning og vores udstyr gør os i stand til at gennemkøre en testcyklus med en enestående præcision, hævder Metin Karsak, der er leder af testcenteret.

En vigtig del af anlægget udgøres af den såkaldte masterkontrol, hvor alle tests og cyklusser overvåges. Et af lokalerne er et såkaldt rent rum. Herinde måles mængden af partikler i udstødningsgassen. Måleinstrumentet er en vibrationsfri vægt, der kan veje med en præcision på 0,001 milligram.

Rent rum med konstant overtryk

For at eliminere vibrationerne er vægten monteret på en 20 cm tyk, affjedret granitplade, der igen hviler på et 500 kilo tungt betonfundament. I rummet holdes et konstant overtryk på 3 hektopascal for at forhindre, at fremmedlegemer som for eksempel støvpartikler skal kunne trænge ind udefra.

Batteri-panikken breder sig

Klimaet i rummet er også under fuld kontrol. Der er således en konstant temperatur på 22 grader og en luftfugtighed på 45 procent.

Desuden holder et aircondition-anlæg en konstant temperatur døgnet rundt på 23 grader i testcenterets hovedhal. Formålet med dette er at skabe helt ens forhold for samtlige tests.

Tags: TestcenterVolkswagenVolkswagen Commercial VehiclesWLTP
Tidligere Artikel

Tynd uddannelse til varebilschauffør

Næste Artikel

Håndholdt mobil giver klip i kortet

Næste Artikel
Fremover koster det et klip i kortet at bruge telefon og andet håndholdt udstyr under kørslen

Håndholdt mobil giver klip i kortet

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
En T6'er i prøvestanden. Foto: VW

VW’s erhvervsbiler inviterer indenfor

13. december 2018
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Et varerum isoleret med produktet Aluthermo Quattro

Skab luftforandring i varerummet

24. januar 2018

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering