VW's erhvervsbiler inviterer indenfor | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 20 maj 2022
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
En T6'er i prøvestanden. Foto: VW
Et kig ind i VW's nye testcenter
I masterkontrollen overvåges alle målinger
VW Erhvervsbilers nye testcenter i Hannover har kostet 6 millioner euro

VW’s erhvervsbiler inviterer indenfor

Volkswagen har åbnet et nyt emissions-testcenter i Hannover

af Jess Ulrik Verge
13. december 2018
i Miljø, Nyheder

I 2015 havde Volkswagen ikke brug for nyfigne blikke i deres test-laboratorier. I dag – snart fire år efter Dieselgate – er situationen anderledes. Nu er der behov for at vise omverdenen, at reglerne følges.

I hvert fald fortæller “Volkswagen Commercial Vehicles” i en pressemeddelelse om sit nyopførte testcenter i Hannover. Vi inviteres så at sige indenfor i de hellige haller, som står VW i 6 millioner euro, og hvor der arbejder 15 medarbejdere i toholdsskift.

Testes efter WLTP-metoden

Testcenteret breder sig over 1000 kvadratmeter og har to prøvestande, hvor bilernes emissioner måles efter den nye testprocedure kaldet “Worldwide Harmonized Light Vehicels test Procedure” (WLTP).

PSA skal levere varebil til Toyota

Baggrunden for at opføre det nye center er kravet om, at alle nye modeller, der skal typegodkendes, fremover skal testes for brændstofforbrug og udstødinngsgasser efter WLTP-metoden.

Vibrationsfri partikelvægt

Proceduren indeholder også krav til kontinuerlige tests, mens samlebåndene ruller. -Den nye bygning og vores udstyr gør os i stand til at gennemkøre en testcyklus med en enestående præcision, hævder Metin Karsak, der er leder af testcenteret.

En vigtig del af anlægget udgøres af den såkaldte masterkontrol, hvor alle tests og cyklusser overvåges. Et af lokalerne er et såkaldt rent rum. Herinde måles mængden af partikler i udstødningsgassen. Måleinstrumentet er en vibrationsfri vægt, der kan veje med en præcision på 0,001 milligram.

Rent rum med konstant overtryk

For at eliminere vibrationerne er vægten monteret på en 20 cm tyk, affjedret granitplade, der igen hviler på et 500 kilo tungt betonfundament. I rummet holdes et konstant overtryk på 3 hektopascal for at forhindre, at fremmedlegemer som for eksempel støvpartikler skal kunne trænge ind udefra.

Batteri-panikken breder sig

Klimaet i rummet er også under fuld kontrol. Der er således en konstant temperatur på 22 grader og en luftfugtighed på 45 procent.

Desuden holder et aircondition-anlæg en konstant temperatur døgnet rundt på 23 grader i testcenterets hovedhal. Formålet med dette er at skabe helt ens forhold for samtlige tests.

Tags: TestcenterVolkswagenVolkswagen Commercial VehiclesWLTP
Tidligere Artikel

Tynd uddannelse til varebilschauffør

Næste Artikel

Håndholdt mobil giver klip i kortet

Næste Artikel
Fremover koster det et klip i kortet at bruge telefon og andet håndholdt udstyr under kørslen

Håndholdt mobil giver klip i kortet

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

26. januar 2021
En T6'er i prøvestanden. Foto: VW

VW’s erhvervsbiler inviterer indenfor

13. december 2018
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017

Kort nyt

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering