VW Transporter som treakslet lastbil | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 1 juli 2022
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
De små 13-tommer hjul godt gemt i skyggen under kassen bringer minder fra sommerens autocampere i den lidt større klasse
Den lave læssehøjde stiller mindre krav til liften, som er skiftet ud med en håndrampe
Fuldt udbygget med et udhæng på 2,5 meter, en indvendig bredde på 2,35 meter er der mulighed for en lastevolumen på op til 35 kubikmeter

VW Transporter som treakslet lastbil

Et omfattende kirurgisk indgreb giver VW Transporter to bagaksler, lavere læssehøjde og transportegenskaber som en mellemstor lastbil

af Thomas André
12. august 2014
i Nyheder, Tilbehør & indretning

35 kubikmeter og 2,5 ton nyttelast i kassen fordelt på to nye 1,6-tons bagaksler kan nu kombinere den tyske mellemvægters komfortable kabine med en mellemstor lastbils åbenlyse fordele. Det er tyske AL-KO, der står bag ombygningen, som i udgangspunktet intet har med Volkswagen at gøre. Bortset fra at det selvfølgelig er deres biler, der bliver justeret på. De to bagaksler er af torsions-typen, som udmærker sig ved at være fuldt funktionsdygtige med meget lille højde. Det giver mulighed for at bruge små 13-tommer hjul og sænke gulvet i kassen ganske betragteligt uden at skulle afgive plads til hjulkasser.

1400 kg på lille kort

Den normale totalvægt for en VW Transporter er op til 3,2 ton, men i denne nye opsætning kan den øges til 4,6 ton med en vogntogsvægt på op til 7,5 ton. Men der er også mulighed for at veje den ned til 3,5 ton, så den kan køres med lille kørekort og alligevel have en lasteevne på mellem 900 og 1400 kilo i en kasse på op til hele 35 kubikmeter lastevolumen. Det giver god mening for grønthandlere, budtjenester og andre med stort volumenbehov og knap så høj vægt.

Brobil

Også på broforbindelserne, hvor en varebil under seks meter og 2,7 meter i højden må køre over til samme pris som en personbil, giver sådan en optimeret kasse god mening. Netop brobilerne, som jo næsten er en opbygningsklasse for sig selv, lider af den høje læssehøjde under det lave tag, så der kan hentes mange kubikmeter i at sænke gulvet med 15-20 cm.

Autocampere

AMC-chassiset, som det kaldes, kender du måske fra sommerferien, hvor mange store autocampere kører rundt med to bagaksler fra AL-KO af samme grund. Også campisterne nyder godt af lav ’læssehøjde’ og et lidt kraftigere bagtøj.

En rigtig varebil på strøm

Opel vil have en bid af chassismarkedet

Ulempen ved det lave gulv er dog, at det kommer til at knibe med at få plads til en lift, som også vil gøre et grimt indhug i lasteevnen. Læsningen klares i stedet med en manuelt betjent alu-rampe. Alle fire baghjul er udstyret med skivebremser med ESP. Den maksimale længde er 6,5 meter, og du bestemmer selv bredden på kassen, som kan have indvendige mål på op til 235 cm i bredden.

Tags: VolkswagenVW
Tidligere Artikel

Krak Navigation med gratis apps

Næste Artikel

Kia Collect, men ikke på gule skilte

Næste Artikel

Kia Collect, men ikke på gule skilte

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
De små 13-tommer hjul godt gemt i skyggen under kassen bringer minder fra sommerens autocampere i den lidt større klasse

VW Transporter som treakslet lastbil

12. august 2014
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Peugeot-e-Jumpy

Guide: Alle elektriske varebiler i Danmark

24. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering