• Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
torsdag. 19 april 2018
Alt om varebiler
  • ARTIKLER
    • NYHEDER
    • TEST
    • BAGGRUND
    • TILBEHØR & INDRETNING
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
  • BILMÆRKER
No Result
View All Result
  • ARTIKLER
    • NYHEDER
    • TEST
    • BAGGRUND
    • TILBEHØR & INDRETNING
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
  • BILMÆRKER
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
VW-koncernen har stoppet salget af deres dieselbiler i Sydkorea, fordi landets miljøministerium mistænker koncernen for at have snydt med dokumentationen af modeller.

VW stopper salget af dieselbiler i Sydkorea

Faldende salg og en forestående undersøgelse får VW til at stoppe salget af dieselbiler i Sydkorea

af Andreas Lang Hedegaard
26. juli 2016
i Nyheder

Fra mandag den 25. juli var det ikke længere muligt at købe dieselbiler fra VW-koncernen i Sydkorea – Asiens næststørste marked for dieselbiler. Det skriver Automotive News.
Årsagen er, at salget af gruppens dieselmodeller er faldet, siden det kom frem i USA, at Volkswagen har fusket med motorstyringen på flere dieselmotorer, så de udleder mindre NOx under tests, men langt over den tilladte grænse ved normal kørsel.

Dieselgate fortsætter – VW kan også have snydt med støjtests

– Vi har besluttet at suspendere alt salg af de berørte modeller for at reducere forvirring blandt vores forhandlere og kunder, udtaler en talsmand for VW Sydkorea til Automotive News.

Men en lige så vigtig grund er, at det sydkoreanske miljøministerium undersøger Volkswagen i Sydkorea for at have fabrikeret falske dokumenter om modellernes udledning af NOx, CO2 og støjforurening. En rapport er på trapperne, og anklagere fra ministeriet har allerede anholdt en ledende medarbejder for VW Sydkorea.

32 forskellige modeller berørt

Fordi der er tale om både udledning og støjforurening, risikerer VW-gruppen, at godkendelsen af ikke bare dieselbiler, men faktisk op mod 32 modeller kan blive trukket tilbage, hvilket i så fald vil betyde, at modellerne får forbud mod at blive solgt i Sydkorea. Talsmanden fra VW Sydkorea vurderer, at det ville tage tre måneder at generhverve godkendelserne.

Volkswagen skal betale 98 milliarder for Dieselgate

VW-koncernen overvejer stadig, om man juridsk vil sætte sig imod miljøministeriets eventuelle tilbagekaldelse.

Tags: DieselgateSydkoreaVW dieselmotorer
Tidligere Artikel

Opel er fremtiden på havet

Næste Artikel

Fremgang for VW varebiler

Næste Artikel
VW Transporter overhalede for en stund Ford Transit på førstepladsen af de danske salgslister

Fremgang for VW varebiler

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Kort nyt

Fra næste år må lastbilerne sætte farten op til motorvejsfart uden for bebygget område. Arkivfoto: Per Daugaard

Fartgrænse for lastbiler hæves

22. marts 2018
Varebilssalget flader lidt ud for tiden efter flere år med høj fart

Varebilssalget med ja-hatten på skrå

11. marts 2018
Den nye front giver et mere sporty og dynamisk udtryk

Her er den nye Hyundai Santa Fe

8. februar 2018
Der er stadig gang i varebilssalget, selv om vinterfaldet er lidt kraftigere end normalt

Det sædvanlige styrt i varebilssalget

5. februar 2018
Mercedes viser den første teaser af den nye Sprinter op til verdenspremieren i næste uge

Ny Sprinter – se video-teaseren

2. februar 2018

Mest læste

Fra næste år må lastbilerne sætte farten op til motorvejsfart uden for bebygget område. Arkivfoto: Per Daugaard

Fartgrænse for lastbiler hæves

22. marts 2018
VW-koncernen har stoppet salget af deres dieselbiler i Sydkorea, fordi landets miljøministerium mistænker koncernen for at have snydt med dokumentationen af modeller.

VW stopper salget af dieselbiler i Sydkorea

26. juli 2016
Så gik den ikke længere. Da tælleren i James Foleys Ford Connect nåede 999.999 km, skulle den nulstilles. Foto: Ford

1 million på tælleren

9. april 2018
Ford Transit Custom har været i pit hos rallyteamet MS-RT

Transit med street credit

26. marts 2018
De Brexitplagede englændere må kæmpe med både faldende salg og faldende produktion af varebiler

Italien griner og England græder

1. marts 2018

Copyright © 2018 – Alt om varebiler

  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • ARTIKLER
    • NYHEDER
    • TEST
    • BAGGRUND
    • TILBEHØR & INDRETNING
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
  • BILMÆRKER

sponsored