Verdenspremiere på VW Multivan Alltrack | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 25 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
En meget præsentabel VW Multivan med LED-lys og smarte beskyttelseslister skal føre arven videre
Efter et omtumlet 2013 giver starten af det nye år grobund for optimisme
Den nye Alltrack tilfører ikke konceptet det store. Det er samme 180 hk, der driver værket, men modsat af de fleste biler, så kan den langt mere, end den giver udtryk for
Børstet metal som underkøringsbeskyttelse til de grå kofangere ligner pop-lir. Det er luften mellem skærmkant og de store hjul, der får VW Multivan Alltrack til at tage sig terrængående ud
Det er her i den overdådigt men smagfuldt indrettede kabine, man for alvor ser kompromiset mellem limousine og varebil. Hvem ville sætte sig her efter at have serviceret en kloakledning i regnvejr?
Volkswagen har netop præsenteret den nye terrængående udgave af T5 med seriøse terrænegenskaber

Verdenspremiere på VW Multivan Alltrack

VW Multivan Alltrack kan følge med langt mere specialiserede køretøjer rundt på offroad-baner. I hvert fald, hvis den kan noget af det, Crafter og Amarok præsterer

af Thomas André
4. marts 2014
i Nyheder

VW Multivan Alltrack. Et af de navne, der taler for sig selv; som man ikke behøver at sidde og gætte betydningen af. Det lugter lidt af rå børste, men ved nærmere eftertanke også af det ultimative kompromis. For ingen bil kan – med nutidens teknologi – mestre både bjergbestigning, markarbejde og asfalteret transport.

Heller ikke selv om Volkswagen Nutzfahrzeuge vil påstå det til deres død. Men de kan komme ret tæt på. Det gjorde de med den nuværende T5 4Motion.

I går præsenterede Volkswagen så efterfølgeren på biludstilllingen i Geneve.

Men havde du håbet på en rå offroader med kængurugitter og tagbøjler med projektørbro, så må du selv have fat i værktøjet.

For afløseren er pæn. Knap så offroad, mere alsidig.

Offroad pyntelister

Udformningen af ​​VW Multivan Alltrack adskiller sig fra andre varebiler med sine 19-tommer hjul og lidt ekstra designdetaljer udvendigt. Underkanterne er indrammet i grå plastik og børstede metallister til beskyttelse af undervognen, når det går hårdt for sig.

Det er netop denne tilsyneladende selvmodsigelse mellem det rå og det elegante, som VW forsøger at skræve over ved at både fysisk og i mere overført betydning at montere pyntelister på underkøringsbeskyttelsen.

Enden på det skal selvfølgelig være, at entreprenøren og mester selv fatter interesse for VW Multivan Alltrack, så det ikke kun er medarbejdere med ægte behov for offroad-egenskaberne, der kommer til at køre i vidunderet.

29 års erfaring

4Motion-firehjulstrækket får sine kræfter fra den stærkeste 2,0 TDI med biturbo og 180 hk via en Haldex multi- plade kobling monteret på bagakslen.

Den har en tilkørselsvinkel på 21 grader og en afkørselsvinkel på 15, så snakken om offroad-egenskaber er ikke det bare pjat.

VW begyndte at bygge varebiler med firehjulstræk for 29 år siden, hvor den gamle T3 var den første til at forlade den trådte sti.

Volkswagen  Erhvervsbiler har udvidet og forstærket sit 4Motion-program løbende i de sidste år som svar på en stigende efterspørgsel blandt kunderne. Hver femte varebil fra VW, der sælges i Europa, har firehjulstræk.

Lidt for spændende

For fem år siden kom Caddy 4Motion, så stjal Amarok billedet i 2010, og endelig sluttede den ultra rå Crafter 4Motion sig overbevisende til slænget for to år siden.

Crafter bliver ombygget til firehjulstrækker ude i byen af Achleitner, som både løfter og forstærker den store Crafter til en rigtig ekspeditionsbil i samme ånd som for eksempel Mercedes Vario.

Mercedes-Benz Vario er bare en rå vildbasse

Det samme kunne man godt have ønsket for den mindre Multivan, der skal leveres til både limousine-kunder og kloakmestre fra samme samlebånd.

Mercedes-Benz har for længst set mørket for enden af den tunnel og adskilt Vito fra V-Klassen, da spændet mellem jakkesæt og overalls blev for stort.

Tags: MercedesMercedes-BenzVolkswagenVW
Tidligere Artikel

Mercedes’ på vej med ny V-klasse

Næste Artikel

Altomvarebiler.dk til show i Genève

Næste Artikel
Blandt de mange bilnyheder i Genéve er der flere, som kan gøre sig fint mellem gule eller spraglede nummerskilte på det danske vejnet. Det gælder ikke mindst den nykårede Car Of The Year - Peugeot 308, der har ses i den 5-dørs SW-udgave.

Altomvarebiler.dk til show i Genève

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Volkswagen har netop præsenteret den nye terrængående udgave af T5 med seriøse terrænegenskaber

Verdenspremiere på VW Multivan Alltrack

4. marts 2014
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering