VW havde flere forskellige snydeprogrammer | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 4 februar 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Ved at finde og udpege gerningsmænd og stiltiende vidner, håber VW at kunne begrænse skaden

VW havde flere forskellige snydeprogrammer

Kilder tæt på VW-koncernen afslører, at der ikke bare var én, men flere versioner til at snydeprogrammet

af Andreas Lang Hedegaard
20. oktober 2015
i Nyheder

Skyerne hænger tungt over Wolfsburg, hvor VW hører til. Den ene løgn efter den anden bliver i disse dage afdækket, og ifølge Reuters er der nu blevet afdækket endnu en pind til VW’s ligkiste. Kilder helt tæt på sagen fortæller, at der ikke bare var én, men mange forskellige versioner af snydeprogrammet, som VW har anvendt til at sænke udledningen af NOx i forbrugstests i både Europa og USA.

Pest eller kolera for VW

I løbet af de syv år, hvor VW har indrømmet at have snydt, har firmaet ændret deres ulovlige motorstyring for minimum fire forskellige motortyper. Det fortæller en anonym kilde i VW-koncernen. Det vækker bekymring, fordi et løbende program med flere forskellige motorstyringer, med alt sandsynlighed har betyder, at mange medarbejdere har været involveret, og fordi medarbejderne med de specifikke opgaver må have haft behov for regelmæssig finansiering.

Rullende hoveder

Det fører nemlig til et andet problem. Hvis det er sådan, at mange chefer har været vidende om problemet, giver det en hårdere straf og dermed højere bøde i det amerikanske retssystem. Det forklarer Brandon Garrett, en ekspert i virksomhedskriminalitet ved University of Virginia School of Law.

– Jo flere chefer, der har været involveret, jo mere opfatter man firmaet som skyldig, og som derfor fortjener en hårdere straf.

VW-skandalen kan koste over 500 milliarder

Så vidt man ved, begyndte VW at bruge snydeprogrammet i 2008, i første omgang på EA189-motoren og senere på EA288-motoren, og en efterforsker fra den amerikanske stat har udtalt, at VW har måtte ændre motorstyringerne for hver ny generation.
Indtil nu har 11 millioner biler fået installeret den problematiske software, der lader bilerne udlede op til 40 gange mere NOx end tilladt.

Tags: VW svindel
Tidligere Artikel

Mystisk pickup fra Fiat

Næste Artikel

Hybridlastbil til byer og haller

Næste Artikel
Hybridmodulet lægger 790 kg til lastbilens egenvægt men kan alligevel være med til at nedsætte forbruget med op til 18 procent for en 17 ton tung lastbil

Hybridlastbil til byer og haller

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
Ved at finde og udpege gerningsmænd og stiltiende vidner, håber VW at kunne begrænse skaden

VW havde flere forskellige snydeprogrammer

20. oktober 2015

Stormvejr: Sådan kører du sikkert når blæsten raser

11. september 2020
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering