VW Golf Variant
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 27 januar 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

VW Golf får en ny variant

VW Golf er gennem syv generationer fabrikeret i 30 mio. eksemplarer, og til september kommer der endnu en model: den nye Golf Variant

af admin
11. juli 2013
i Nyheder

VW Golf 7 Variant er længere, bredere, lavere og lettere end forgængeren på samme måde, som de tre- og femdørs udgaver er det. Lidt afhængigt af hvor meget udstyr, der er klistret på, er den nye Variant op til 105 kilo lettere end forgængeren og det til trods for, at den nye er større og stivere.
Helt i tråd med VW’s måde at lave biler på, er forandringerne relativt små med det bedste bag B-stolpen. Front og kabine er der ikke lavet om på.
Rudelinjen er næsten horisontal understreget af en fals lige under dørhåndtagene og en tynd kromliste. Rudearealet er stort, og den bagerste stolpe er smal. VW er ikke faldet for fristelsen til at give den nye et livsstils-præg, men har bevaret et langt, næsten fladt tag og en stejl hæk. Med andre ord en klassisk stationcar med sigte på mest mulig plads inden i.

Et kæmpe lastrum

Golf Variant er 456 cm lang, 180 cm bred og 148 cm høj. Akselafstanden på 263,5 cm er den samme som bror hatchback og er vokset med seks cm i forhold til forgængeren. Det giver som forventet bedre plads ved bagsædet, men mere imponerende er en øget lastkapacitet, der nu er 605 liter med bagsædet i brug, en forøgelse på 100 liter og 225 liter mere end hatchback’en. Den maksimale rummelighed er 1620 liter med en længde på lastrummet fra 183 cm til 260 cm. Denne længde kommer dog næppe til at gælde for varebil varianten, for det fordrer, at passagersædets ryglæn foldes frem.
Et kig ind i lastrummet afslører et meget regulært udformet rum med rette sider og fladt gulv, der lover godt for en rummelig varebil-udgave.

Bredt motorprogram

Alt i alt er der fjorten motorer at vælge imellem fordelt på syv TSI turbobenzin med direkte indsprøjtning og syv TDI turbodiesel alle med Blue Motion Technology og start/stop funktion for at minimere brændstofforbrug og udledning af CO2. Der er mulighed for at vælge mellem en fem- og en sekstrins manuel gearkasse eller syvtrins DSG dobbeltkobling automatisk skiftende gearkasse.
Ved introduktionen til september er der fire benzinmotorer på 1,2 liter og 1,4 liter med styrker fra 85 hk, 105 hk til 122 hk. Den fjerde udgave med 140 hk vil dukke op senere. 
Dieselmotorerne er 1,6 liter med 90 hk og 105 hk eller en 2,0 liter med 150 hk. I de stærkeste varianter er der mulighed for at tilvælge 4 Motion firehjulstræk; dog kun med manuel gearkasse.
VW spiller højt spil med Golf Variant, der udfordrer Passat Variant, som kun har marginalt større lastrum, der er længere i kraft af, at Passat er en klasse større. Konkurrenterne i dens egen klasse er eksempelvis den nye Skoda Octavia Kombi, Ford Focus Wagon, Opel Astra og Toyota Auris Stationcar.

 

Tags: FordOpelSkodaToyotaVolkswagenVW
Tidligere Artikel

Range Rover Sport i kamp med Spitfire

Næste Artikel

HUD i forruden

Næste Artikel

HUD i forruden

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

VW Golf får en ny variant

11. juli 2013
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Stormvejr: Sådan kører du sikkert når blæsten raser

11. september 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering