VW-ejere med snydesoftware får klippet pladerne | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 6 marts 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
inddragelsen gælder alle VW'er med Euro 5-motorer, som endnu ikke har fået opdateret snydesoftware

Nummerplade-inddragelsen gælder alle VW'er med Euro 5-motorer, som endnu ikke har fået opdateret snydesoftware

VW-ejere med snydesoftware får klippet pladerne

I Tyskland er man begyndt at inddrage nummerpladerne fra VW'er med snydesoftware, som endnu ikke er blevet opdateret efter dieselgate

af Thomas André
17. august 2018
i Nyheder

Ejerne af de VW-biler, der har kørt rundt med snydesoftware efter dieselgate, er blevet kaldt på værksted for at få en software-opdatering. Og det har langt de fleste gjort uden at kny. Eller de har i hvert fald affundet sig med realiteterne og rettet ind efter EU’s og diverse trafikstyrelsers krav.

Men der er en lille skare af utilfredse bilkøbere tilbage, som ikke har i sinde at lade deres biler opdatere. Faktisk har de trodset både indkaldelser og rykkere med trusler om bødestraf, hvis de fortsat udebliver.

Går ud over brændstofforbruget

Problemet er, at bilerne, som alle har en 1,2-, 1,6- eller en 2,0-liters Euro5-motor, kører rundt og forurener mere, end de må. Derfor vil myndighederne have dem lavet.

Peugeot 5008 van – kontrarevolution

Men ejerne har købt biler, der kører langt på literen, og en opdatering vil gå ud over brændstofforbruget. Derfor er de ikke meget for at køre på værksted med deres VW’er.

Får klippet pladerne

I Tyskland har den overordnede vejmyndighed, KBA, fået nok og kræver nummerpladerne inddraget på samtlige biler, der fortsat kører rundt med snydesoftware. Foreløbigt har det resulteret i, at ejere af en række VW’er og Audi’er har fået klippet pladerne i Hamburg og München, skriver Automobilwoche.

Flere biler er i farezonen, men i delstaten Bayern tyder noget på, at de har ført en skræmmeaktion, for man har nu givet de sidste berørte biler endnu en chance for at bringe tingene i orden.

Har haft halvandet år

  • Indkaldelsen er obligatorisk. Biler, som ikke bliver ordnet, risikerer at få nummerpladerne inddraget. Bilejerne har haft mindst halvandet år fra den dag, hvor opdateringerne blev frigivet. Det er rigelig tid til at reagere på indkaldelsen, siger KBA til Automotive News Europe i et email-svar.

Mercedes Vito anklages for ulovlig software

Reaktionen kommer efter, at KBA i foråret 2016 godkendte software-opdateringer fra VW, der skulle afhjælpe snydesoftwaren i de berørte dieselmotorer.

11 millioner biler berørt

VW indrømmede tilbage i 2015, at de havde manipuleret med motorstyringer i 11 millioner biler på verdensplan. Heraf de fem millioner i Europa.

I dag er over 95 procent af bilerne opdateret, mens en omkring 15.000 indkaldte bilejere har ignoreret henvendelserne fra myndighederne i Tyskland. 1,2- og 2,0 TDI-motorerne kan nøjes med en simpel software-rettelse, mens 1,6’eren desuden skal have installeret et lille stykke hardware.

 

 

Tags: DieselgateSnydesoftwareVW
Tidligere Artikel

VW T5 hitter som brugtvogn

Næste Artikel

Tusindvis af ulykker kunne undgås

Næste Artikel
VW er foreløbig det eneste bilmærke i England, der har gjort AEB til standard i alle sine nye varebiler

Tusindvis af ulykker kunne undgås

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
inddragelsen gælder alle VW'er med Euro 5-motorer, som endnu ikke har fået opdateret snydesoftware

VW-ejere med snydesoftware får klippet pladerne

17. august 2018
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Et varerum isoleret med produktet Aluthermo Quattro

Skab luftforandring i varerummet

24. januar 2018

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering