VW-ejere med snydesoftware får klippet pladerne | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 24 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
inddragelsen gælder alle VW'er med Euro 5-motorer, som endnu ikke har fået opdateret snydesoftware

Nummerplade-inddragelsen gælder alle VW'er med Euro 5-motorer, som endnu ikke har fået opdateret snydesoftware

VW-ejere med snydesoftware får klippet pladerne

I Tyskland er man begyndt at inddrage nummerpladerne fra VW'er med snydesoftware, som endnu ikke er blevet opdateret efter dieselgate

af Thomas André
17. august 2018
i Nyheder

Ejerne af de VW-biler, der har kørt rundt med snydesoftware efter dieselgate, er blevet kaldt på værksted for at få en software-opdatering. Og det har langt de fleste gjort uden at kny. Eller de har i hvert fald affundet sig med realiteterne og rettet ind efter EU’s og diverse trafikstyrelsers krav.

Men der er en lille skare af utilfredse bilkøbere tilbage, som ikke har i sinde at lade deres biler opdatere. Faktisk har de trodset både indkaldelser og rykkere med trusler om bødestraf, hvis de fortsat udebliver.

Går ud over brændstofforbruget

Problemet er, at bilerne, som alle har en 1,2-, 1,6- eller en 2,0-liters Euro5-motor, kører rundt og forurener mere, end de må. Derfor vil myndighederne have dem lavet.

Peugeot 5008 van – kontrarevolution

Men ejerne har købt biler, der kører langt på literen, og en opdatering vil gå ud over brændstofforbruget. Derfor er de ikke meget for at køre på værksted med deres VW’er.

Får klippet pladerne

I Tyskland har den overordnede vejmyndighed, KBA, fået nok og kræver nummerpladerne inddraget på samtlige biler, der fortsat kører rundt med snydesoftware. Foreløbigt har det resulteret i, at ejere af en række VW’er og Audi’er har fået klippet pladerne i Hamburg og München, skriver Automobilwoche.

Flere biler er i farezonen, men i delstaten Bayern tyder noget på, at de har ført en skræmmeaktion, for man har nu givet de sidste berørte biler endnu en chance for at bringe tingene i orden.

Har haft halvandet år

  • Indkaldelsen er obligatorisk. Biler, som ikke bliver ordnet, risikerer at få nummerpladerne inddraget. Bilejerne har haft mindst halvandet år fra den dag, hvor opdateringerne blev frigivet. Det er rigelig tid til at reagere på indkaldelsen, siger KBA til Automotive News Europe i et email-svar.

Mercedes Vito anklages for ulovlig software

Reaktionen kommer efter, at KBA i foråret 2016 godkendte software-opdateringer fra VW, der skulle afhjælpe snydesoftwaren i de berørte dieselmotorer.

11 millioner biler berørt

VW indrømmede tilbage i 2015, at de havde manipuleret med motorstyringer i 11 millioner biler på verdensplan. Heraf de fem millioner i Europa.

I dag er over 95 procent af bilerne opdateret, mens en omkring 15.000 indkaldte bilejere har ignoreret henvendelserne fra myndighederne i Tyskland. 1,2- og 2,0 TDI-motorerne kan nøjes med en simpel software-rettelse, mens 1,6’eren desuden skal have installeret et lille stykke hardware.

 

 

Tags: DieselgateSnydesoftwareVW
Tidligere Artikel

VW T5 hitter som brugtvogn

Næste Artikel

Tusindvis af ulykker kunne undgås

Næste Artikel
VW er foreløbig det eneste bilmærke i England, der har gjort AEB til standard i alle sine nye varebiler

Tusindvis af ulykker kunne undgås

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
inddragelsen gælder alle VW'er med Euro 5-motorer, som endnu ikke har fået opdateret snydesoftware

VW-ejere med snydesoftware får klippet pladerne

17. august 2018
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering