VW Amarok til kræsne pick-up entusiaster | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
torsdag. 30 juni 2022
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

VW Amarok til kræsne pick-up entusiaster

VW Amarok er med Canyon klar til at møde konkurrenternes fede topmodeller

af Morten Dam
21. februar 2014
i Nyheder, Test

Flere af konkurrenterne til VW Amarok pryder deres modelprogrammer med ekstraordinært kraftfulde og overdådigt udstyrede topmodeller. Især de amerikanske.
Volkswagen har ikke tænkt sig at holde tilbage på flade dæk, så derfor kommer Amarok nu buldrende med en specialmodel kaldet Canyon. En topgejlet variation over et kendt tema, men dog uden at blive for vulgær.

Baseret på en Trendline

Den er tænkt som et alternativ til de købere, som vil køre VW Amarok amok og er rede til at betale, hvad det koster.
Specialmodellen Canyon er som udgangspunkt en Amarok Trendline, som er pyntet op med forskellige stylingdetaljer ude og inde: Mørkfarvede baglygter, imiteret bundskjold i kontrastfarve fortil, sorte skærmkanter, Canyon-emblemer på dørene og bagtil, 17-tommer Roca-alu-fælge, 245/70 R17 all-terrain dæk og bøjlerne bag kabinen og langs kanten af ladet er sortlakerede, så de matcher- skærmkanter og rocksliderne, som beskytter sidevangerne.

For 12.540 kr. legesager

Kaster man 12.540 ekstra på bordet, får man sin Canyon med karrosserifarvet lygtebom og fire ”lanterner“ på toppen af førerhuset.
Skal der være fest, så tag en orange Og for at det ikke skal blive for kedeligt, kan Canyon bestilles i en sprælsk orange metallakering – hvis man da ikke vil nøjes med at have den i Candy hvid, Starlight blå, Sand beige, Reflex sølv, Natural grå eller Deep sort. Sidstnlævnte med perlemorseffekt – så mangler der kun en håndmalet blond lækkerbidsken på frontklappen eller flankerne.

Med læderstue

Indendøre er møblementet betrukket med læderindtræk i to farver, mens rat og gearknop er betrukket med tilsvarende læder og orange stikninger. Den orange staffering ses også på indramningen af friskluftsdyserne.
Udstyrsniveauet tæller bl.a. fartpilot, kørekomputer, stuverum under forstolene, sædevarme, el-opvarmede sprinklerdyser, tågelygter og airconditionering.

Tre motorvarianter

Hvis en 140 hk TDI-turbodiesel og et gennemsnit på 12,9 km/l lyder for frelst, kan redningen være en 180 hk-variant af samme motor og næsten samme gennemsnitsydelse – 12,6 km/l. Begge modeller med manuelt 6-trins gear.
Skal den nye Canyon for alvor gøre sig til, kan den også leveres med 180 hk TDI-motoren koblet til et 8-trins automatgear.
Alle tre varianter har som standard 4Motion 4-hjulstræk; de to første kombineret med reduktionsgear og den sidste med permanent træk på begge aksler.

Priser fra 269.296 kr.

Den ”mindste“ Canyon-variant er prissat til 269.296 kr. ekskl. moms; 320,830 kr. hvis vejen skal være banet for privatkørsel uden ballade med skattefar.
De to kraftige varianter er prissat til henholdsvis 288.997/344.113 kr. og 305.497/363.613 kr. ekskll./inkl. moms.

Tags: VolkswagenVW
Tidligere Artikel

Her er Nissan Qashqai II

Næste Artikel

VW up kører 91 km på literen

Næste Artikel
Med hybrid-motor kan VW up klare op til 91 km/l

VW up kører 91 km på literen

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

VW Amarok til kræsne pick-up entusiaster

21. februar 2014
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Peugeot-e-Jumpy

Guide: Alle elektriske varebiler i Danmark

24. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering