Med det kinesiske selskab Geelys overtagelse fra Ford er Volvo godt på vej til at komme i nye og fortsatte omdrejninger. Kinas regering har godkendt Volvo Car Groups etablering af fabrikker i Daqing og Zhangijakou, som allerede i indeværende år ventes så langt fremme, at en serieproduktion kan begynde i 2014. Produktionen på de to kinesiske fabrikker tilrettelægges efter de samme procedurer og kvalitetsstandarder, som Volvo anvender i Europa. Geely har i øvrigt planer om sammen med Volvo i Göteborg at udvike nye modeller til såvel det europæiske som det nordamerikanske marked. Sideløbende hermed vil de to selskaber i et joint-venture fra 2015 begynde at sælge biler i Kina. Geely lægger ikke skjul på betydningen af Volvos image for så vidt angår sikkerhed og pålidelighed i bestræbelserne på at indfri ambitionen om at blive Kinas største bileksportør. Allerede nu satser Geely på at etablere sig i England. Senere følger andre europæiske markeder. Selskabet forventer i 2013 at eksportere omkring 180.000 biler. Fra 2015 satser Kinas samlede bilindustri på at kunne producere omkring 40 mio. biler årligt.