Prisen bliver ikke klassens laveste. Men meget udstyr i 3. generation af Carens gør, at den stadig er interessant for danske kunder.
Vi har i eftermiddag kørt en kort tur i Carens med benzinmotor, og mere om testkørslen følger i morgen.
Det første indtryk er, at motoren er støjsvag, men hestekræfterne er der ikke meget vrinsk over. Gearskiftet er glimrende, og bilen virker i det hele taget meget gennemarbejdet.
Den nye Carens er kortere men mere rummelig end forgængerne. Læssehøjden er sænket 1,5 cm, og selve bilen er også blevet lidt lavere, så den med sine 161 cm har samme højde som en Kia Soul. Lastrummet er blevet 6,7 cm bredere, så det nu måler 108 cm i bredden.
Anhængervægten er landet på 1.500 kg, og den må bære 100 kg på taget.Carens får også en dieselmotor, som vi tester torsdag. Det er en 1,7 CRDI med 136 hk med en tophastighed på 191 km/t og et forbrug på 18,5 km/l.
Vi vender tilbage med priser, flere detaljer for det danske marked efter torsdagens testkørsel.