UPS vil fragte tomme kasser i miljøets navn | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
onsdag. 20 januar 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Med projektet Loop vil UPS tage føring på genbrug af emballage i last mile-distributionen
Chaufføren får emballagen med retur, når kunden er færdig med den

UPS vil fragte tomme kasser i miljøets navn

Udbringning af varer bestilt på Internettet bliver måske en tand mere omfattende for fremtidens chauffører

af Jess Ulrik Verge
28. januar 2019
i Nyheder

Kurérgiganten UPS har præsenteret en ide, der skal være starten på aflivning af al éngangs-emballage i last mile-distributionen. I samarbejde med den internationale genbrugsvirksomhed TerraCycle har UPS udviklet nogle typer emballage, der kan bruges igen og igen.

I et pilotprojekt kaldet Loop skal den brune papkasse afløses af en slidstærk boks. Denne boks kan forsynes med rumddelere, der under transporten kan fastholde de produkter, som kunden har købt.

Skal være attraktiv og rengøringsvenlig

Også disse produkter skal befinde sig i en genanvendelig emballage. Denne emballage kan være af aluminium, glas eller plast. Emballagen skal designes, så den er attraktiv at se på foruden at være rengøringsvenlig.

UPS i samarbejde med Rytle om bydistribution

Chaufføren tager så den tomme emballage med retur – enten med det samme eller når kunden har tømt emballagen for sit indhold. Det kan være for eksempel rengøringsmidler eller fødevarer. TerraCycle gør emballagen ren og sender den ind i logistik-kredsløbet igen.

Kunden betaler pant

Kunden betaler et gebyr som en slags pant for emballagen, så der skabes en motivation for at få den afleveret igen. De første genanvendelige emballager er allerede blevet testet i et laboratorium, der efterligner de rystelser og andre påvirkninger, som sker under en transport.

Næste skridt er at afprøve Loop-emballagen i virkeligheden. Det skal ske i form af pilotprojekter i Paris og New York – eventuelt allerede i år.
Projekterne skal vise, hvordan kunderne modtager emballagen, og hvorvidt chauffører og andre logistikmedarbejdere finder den fornuftig og praktisk at arbejde med.

Vil kunne konkurrere med butikspriserne

Projektets måske mest kritiske punkt er økonomien for kunderne og de virksomheder, der skal bruge emballagen til deres produkter. – Prisen på produkter i genbrugs-emballagen vil dog typisk kunne konkurrere med de samme produkter købt i en forretning, lyder det fra Lauren Taylor. Hun er ansat hos TerraCycle og bærer den fornemme titel “Global Vice President of Creative and Communications.”

UPS åbner kæmpe-hub

Hun mener desuden, at virksomhederne bag produkterne vil kunne drage en økonomisk fordel af Loop-modellen. – Fra at være en omkostningsfaktor i virksomhedens indkøb eller produktion kommer emballagen nu til at udgøre en del af virksomhedens aktiver. Desuden vil virksomhederne kunne spare andre udgifter, der er forbundet med brug af engangsemballage, lyder det fra Lauren Taylor.

Tags: last mile-distributionTerraCycleUPS
Tidligere Artikel

Din bil gemmer data om dig

Næste Artikel

Varebilsvognmænd sent ude til nye krav

Næste Artikel
Den nye varebilslov siger, at alle vognmænd og chauffører skal have en uddannelse og tilladelse

Varebilsvognmænd sent ude til nye krav

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Med projektet Loop vil UPS tage føring på genbrug af emballage i last mile-distributionen

UPS vil fragte tomme kasser i miljøets navn

28. januar 2019
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Stadig gang i varebilsalget

20. november 2020

Citroën’s varebiler sælger som nybagte baguettes

15. oktober 2020

GODT NYT: Vild salgsfremgang for varebiler

5. oktober 2020

MAN udvider TGE 4×4-programmet op til 5,5 tons totalvægt

29. september 2020

Ny omgang motorfusk? Porsche i myndighedernes søgelys

25. august 2020
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering