UPS vil fragte tomme kasser i miljøets navn | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
søndag. 26 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Med projektet Loop vil UPS tage føring på genbrug af emballage i last mile-distributionen
Chaufføren får emballagen med retur, når kunden er færdig med den

UPS vil fragte tomme kasser i miljøets navn

Udbringning af varer bestilt på Internettet bliver måske en tand mere omfattende for fremtidens chauffører

af Jess Ulrik Verge
28. januar 2019
i Nyheder

Kurérgiganten UPS har præsenteret en ide, der skal være starten på aflivning af al éngangs-emballage i last mile-distributionen. I samarbejde med den internationale genbrugsvirksomhed TerraCycle har UPS udviklet nogle typer emballage, der kan bruges igen og igen.

I et pilotprojekt kaldet Loop skal den brune papkasse afløses af en slidstærk boks. Denne boks kan forsynes med rumddelere, der under transporten kan fastholde de produkter, som kunden har købt.

Skal være attraktiv og rengøringsvenlig

Også disse produkter skal befinde sig i en genanvendelig emballage. Denne emballage kan være af aluminium, glas eller plast. Emballagen skal designes, så den er attraktiv at se på foruden at være rengøringsvenlig.

UPS i samarbejde med Rytle om bydistribution

Chaufføren tager så den tomme emballage med retur – enten med det samme eller når kunden har tømt emballagen for sit indhold. Det kan være for eksempel rengøringsmidler eller fødevarer. TerraCycle gør emballagen ren og sender den ind i logistik-kredsløbet igen.

Kunden betaler pant

Kunden betaler et gebyr som en slags pant for emballagen, så der skabes en motivation for at få den afleveret igen. De første genanvendelige emballager er allerede blevet testet i et laboratorium, der efterligner de rystelser og andre påvirkninger, som sker under en transport.

Næste skridt er at afprøve Loop-emballagen i virkeligheden. Det skal ske i form af pilotprojekter i Paris og New York – eventuelt allerede i år.
Projekterne skal vise, hvordan kunderne modtager emballagen, og hvorvidt chauffører og andre logistikmedarbejdere finder den fornuftig og praktisk at arbejde med.

Vil kunne konkurrere med butikspriserne

Projektets måske mest kritiske punkt er økonomien for kunderne og de virksomheder, der skal bruge emballagen til deres produkter. – Prisen på produkter i genbrugs-emballagen vil dog typisk kunne konkurrere med de samme produkter købt i en forretning, lyder det fra Lauren Taylor. Hun er ansat hos TerraCycle og bærer den fornemme titel “Global Vice President of Creative and Communications.”

UPS åbner kæmpe-hub

Hun mener desuden, at virksomhederne bag produkterne vil kunne drage en økonomisk fordel af Loop-modellen. – Fra at være en omkostningsfaktor i virksomhedens indkøb eller produktion kommer emballagen nu til at udgøre en del af virksomhedens aktiver. Desuden vil virksomhederne kunne spare andre udgifter, der er forbundet med brug af engangsemballage, lyder det fra Lauren Taylor.

Tags: last mile-distributionTerraCycleUPS
Tidligere Artikel

Din bil gemmer data om dig

Næste Artikel

Varebilsvognmænd sent ude til nye krav

Næste Artikel
Den nye varebilslov siger, at alle vognmænd og chauffører skal have en uddannelse og tilladelse

Varebilsvognmænd sent ude til nye krav

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
Med projektet Loop vil UPS tage føring på genbrug af emballage i last mile-distributionen

UPS vil fragte tomme kasser i miljøets navn

28. januar 2019
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering