Ny CO2-grænsestrid | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
tirsdag. 2 marts 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Ny CO2-grænsestrid

af Morten Dam
7. juni 2013
i Kort nyt

Mens et stort antal medlemmer af såvel EU-parlamentet som kommissionen med Irland i formandssædet stræber efter senere på måneden at fastsætte en maksimumgrænse på 95 g/km for CO2-udslip i 2020, nøler Tyskland og har således fremsat et  nyt forslag i et sidste forsøg på at imødegå en vedtagelse af den nævnte grænseværdi. Det tyske forslag sigter af hensyn til de tyske bilproducenter på en flex-ordning; en såkaldt ”superkredit“, der der vil gøre det muligt for producenter som Audi, BMW og Mercedes-Benz at kompensere for relativt høje udslip fra deres superbiler mod til gengæld at procucere andre biler med udslip under den kommende grænseværdi, f.eks.el-biler. Modstandere ser det tyske forslag som et regulært forsøg på åbne et smuthul og dermed svække en stramning af EU’s miljølovgivning. De mener at en ”superkredit“ uden loft vil medføre en udvanding af loven. Sammenslutningen af europæiske bilfabrikker, ACEA, mener til gengæld, at en ”superkredit“ er nødvendig og vil bidrage til udvikling af en mere innovativ teknologi.

Tidligere Artikel

Range Rover Sport til tops på Pikes Peak

Næste Artikel

Told på luksusbiler

Næste Artikel
Tyske luksusbiler som f. eks. X6 bliver måske belemret med kinesisk told som for sidst på grund af EU-told på kinesisk produktion af solpaneler til Europa.

Told på luksusbiler

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Ny CO2-grænsestrid

7. juni 2013
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Et varerum isoleret med produktet Aluthermo Quattro

Skab luftforandring i varerummet

24. januar 2018

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering