Mercedes og Hermes i strategisk samarbejde om emissionsfri bydistribution
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
onsdag. 22 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
- Elektrisk mobilitet spiller en nøglerolle i vores langsigtede miljøstrategi, siger adm. dir. for Hermes Germany Frank Rausch.
Last mile-distributionen er nødt til at blive effektiviseret og ikke mindst blive gjort emissionsfri, siger Volker Mornhinweg, der er chef for Mercedes-Benz Vans

Tysk samarbejde om elektriske varebiler

Mercedes-Benz og kurerfirmaet Hermes begynder udrulning af et strategisk samarbejde om emissionsfri udbringning af varer

af Jess Ulrik Verge
30. marts 2017
i Nyheder

Tidligt næste år vil et antal batteridrevne Vito’er og Sprintere fra Mercedes indtage gaderne i Hamborg og Stuttgart. Og om godt tre år vil antallet være vokset til ca. 1500 biler, der vil glide lydløst og emissionsfrit rundt i gadebilledet i forskellige større byer i Tyskland.

Dette er intentionerne i et nyt strategisk samarbejde mellem Mercedes-Benz Vans og kurervirksomheden Hermes Germany.

Elektricitet er nøglen

– Elektricitet som drivmiddel er en nøgleteknologi til miljøvenlig transport i byerne – især når det drejer sig om distributionskørsel. Last mile-distributionen er nødt til at blive effektiviseret og ikke mindst blive gjort emissionsfri, siger Volker Mornhinweg, der er chef for Mercedes-Benz Vans.

Mercedes Vision Van

Han kigger tilbage på forrige år, hvor Mercedes annoncerede, at de igen ville sætte en el-varebil i serieproduktion. – Det bliver den første siden 2011, hvor vi lancerede e-Vito. Jeg kan nu med glæde fortælle, at Hermes Germany bliver vores første kunde til den nye el-varebil – og de har bestilt et ganske betragteligt antal biler, lyder det fra Volker Mornhinweg.

Skræddersyede løsninger

Samarbejdet med Hermes Germany er blot en af flere kommende samarbejdsaftaler med Mercedes-kunder, hvor Mercedes for sin part skal levere en skræddersyet løsning, der opfylder kundens specifikke behov.

Hermes har brug for mellemstore og store varebiler, der er el-drevne. – Vi kan imødekomme begge ønsker og tilmed levere en høj kvalitet i såvel produkt, som sikkerhed og ergonomi, udtaler Volker Mornhinweg.

En milepæl for Hermes

Frank Rausch er adm. direktør for Hermes Germany GmbH, og han ser samarbejdet med Mercedes som endnu en milepæl i udviklingen frem mod en bæredygtig udskiftning af hele Hermes-flåden.

Ny opbygning til varevognen

– Elektrisk mobilitet spiller en nøglerolle i vores langsigtede miljøstrategi, hvor vi løbende udskifter vores biler med nye euro-6-modeller og gradvist introducerer el-drevne biler i vores bydistribution.

Udfordringer for CEP

Såvel Hermes som Mercedes har indgået samarbejdet i lyset af den stigende net-handel og de deraf følgende udfordringer for virksomheder inden for CEP (Courier Express Parcel).

Et andet mål for parterne er at forbedre kvaliteten af den service, der gives til kunderne – og et eksempel er at levere pakker til døren lydløst og emissionsfrit.

El fra vedvarende energikilder

Hermes Germany ønsker i 2025 at være nået i mål med planerne om at alle leverancer til bykernerne i Tyskland skal ske emissionsfrit. Det er også målet, at al den elektricitet, som bilerne kører på, skal komme fra vedvarende energikilder.

For at nå dette mål anerkender Hermes, at der også skal bygges en infrastruktur til el-bilerne med f.eks. et passende antal ladestationer og tilstrækkelig ladekapacitet.

Nye systemløsninger

For at skabe den ønskede effektivitet i distributionskørslen skal Mercedes levere nye systemløsninger til bilerne. Det vil f.eks. være optimal ruteplanlægning, der gør brug af informationerne om batteriets ladetilstand og bilens aktuelle rækkevidde.

Desuden vil Mercedes introducere systemet “intelligent cargo-space” i samarbejdet med Hermes. Løsningen overføres fra konceptvarebilen Vision Van og består af et automatiseret system af pladsbesparende hylder og selvkørende transportbakker, der aflaster og effektiviserer chaufførens arbejde.

Lynhurtige leveringer

Fra Vision Van vil Mercedes også introducere nye mobilitets-løsninger til delebils- og udlejningssektoren.

”Med den stigende omsætning i nethandelssektoren, bliver der et større behov for at kunne skaffe en varebil til lynhurtige leveringer – bl.a. i en form for kortids-leje,” siger Volker Mornhinweg.

Tags: elvarebilerHermes Germanylast mile-distributionMercedes-Bens VitoMercedes-Benz SprinterMercedes-Benz Vans
Tidligere Artikel

Fiat Fiorino kompenserer for sin størrelse

Næste Artikel

Jeep hylder offroad-kulturen

Næste Artikel
Switchback er designet til de klassiske rå offroadtyper, der ikke kan få nok af vildmarkslivet

Jeep hylder offroad-kulturen

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
- Elektrisk mobilitet spiller en nøglerolle i vores langsigtede miljøstrategi, siger adm. dir. for Hermes Germany Frank Rausch.

Tysk samarbejde om elektriske varebiler

30. marts 2017
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering