Der kører allerede en del eksemplarer af disse trehjulede varebiler rundt i det danske gadebillede. På landeveje dukker de ofte op forrest i en kø som forklaring på, hvorfor man har trillet af sted med 45 km/t de sidste fire kilometer.
’Nåeh, sådan én’, tænker man og skal lige lure ind ad vinduet og se, hvordan der ser ud inde i sådan en trehjulet varebil-fætter på knallert 45-plader.
Og den irritation, man har siddet med, bliver ligesom punkteret, fordi den er så sjov, den der lille bitte lastbil.
Skræddersyet til kreativitet
Og fordi den er en sjov, lille sag, som kun de mest forhærdede kynikere kan forblive vred på i mere end et par sekunder ad gangen, er den et mægtigt våben i marketings-henseende.
Nyheden er italiensk og hedder Piaggio Ape. Det er et sjovt lille køretøj, der kan skræddersyes til utallige kreative gøremål og vil vække glæde og blive samtaleemne overalt i den by, den skal tøffe rundt i.
Piaggio Ape leveres standard som pick-up eller med lukket lastrum, og den kan anvendes til alt lige fra den mobile handyman og til udbringning af mad samt til servering af øl og kaffe. Der er ingen grænser. Det eneste, der er sikkert, er, at der ligger en kreativ idé bag hver en Piaggio Ape, der bliver solgt.
Alt i to- og trehjulet transport
Ape er klassificeret som knallert-45 og skal derfor køre på vejene og kræver et almindeligt kørekort. Tophastigheden er beskedne 45 km/t, og prisen i standardudførelse er omkring 45.000 kroner.
Nu overtager motorcykel-kæden – altså forhandlerkæden – TMP nu overtager importen af Piaggio Groups produkter i Danmark.
Piaggio Group omfatter ud over Ape Vespa scootere, motorcykelmærkerne Moto Guzzi og Aprilia samt Piaggio, Derbi og Gilera, som dækker et bredt sortiment af motorcykler og scootere i de populære prisklasser til det unge segment.