Tre korte vindere af Årets Varebil | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
onsdag. 22 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Fra venstre modtager Toyota Danmarks s pressechef, Anders Tystrup, Hanne Sørensen fra Peugeot Danmark og Citroëns Trine Krastup sammen med næstformand i Motorjournalisternes Klub, Thomas André Petersen

Tre korte vindere af Årets Varebil

Helt traditionelt anskuet er de nye PSA og Toyota-trillinger noget at det mest velkørende blandt varebiler. Og med den nye kompakte version formåede de at slå forhåndsfavoritten VW Crafter på målstregen

af Thomas André
23. marts 2017
i Nyheder

Sensationelt er vel et stærkt ord at bruge om valget af Årets Varebil 2017. Der var mange gætterier blandt både deltagere og udstillere i Messecenter Herning i løbet af dagen i går, mens kåringsarbejdet stod på. Flertallet havde Van of the Year 2017, Volkswagen Crafter, som klar vinder.

På forhånd var der omvendt ikke mange, der havde fidus til Ford Transit Custom, som ligner sig selv fra den gang, den vandt titlen i 2013. Men en ny drivlinge med nye motorer og en meget velfungerende automatgearkasse gjorde indtryk på juryen, så den både kvalificerede sig til finalen og længe lå med i kampen om årets titel.

Sidevindsassistent

Det blev til en podieplads lige efter de to højest scorende. Men det var trillingerne fra PSA, som med 51 stemmer trak det længste strå og lige akkurat klemte sig ind foran VW Crafter med en margin på sølle to point.

VW Crafters sidevindsassistent var godt i gang med at splitte juryen, fordi den som standardudstyr på samtlige kassevognsudgaver er med til at sende det vigtigste signal, der kan sendes til varebilsbranchen: At alt sikkerhedsudstyr pine død skal være standard på biler, hvor det ikke er brugeren, der bestemmer, hvilken bil han skal køre i.

Mulehåret

Men det blev altså trillingerne, som med den nyskabende og godt tænkte kompakte version endte det berømte mulehår foran den tyske arbejdshest. Som vi skrev i testen af Citroën Jumpy, er den korte version kortere end den længste Citroën Berlingo men med en større lastvolumen.

Citroen Jumpy L1 er ny minimester

Og det er dét, der gør den så godt tænkt. For med sin totallængde på kun 4,6 meter og højde på 190 cm kan den både parallelparkeres mellem Up’er og Aygo’er, lave U-vendinger i sidegaderne og komme ind i samtlige parkeringskældre. Man fornemmer virkelig, at der er lyttet til brugerne.

Pointfordelingen

Pointfordelingen afslører, at hverken Kia Niro Hybrid eller Nissan Navara reelt kom i betragtning, men at Ford Transit Custom endnu en gang formåede at besnære juryen med sin fine komfort og gode køreegenskaber.

Ny Crafter kan det hele

Her er juryens stemmeresultat:

Peugeot Expert/Citroën Jumpy/Toyota Proace – 51 point

VW Crafter – 49 point

Ford Transit Custom – 39

Nissan Navara Van – 25 point

Kias Niro Hybrid van – 11 point

Tags: Årets VarebilCitroën jumpyPeugeot ExpertToyota Proace
Tidligere Artikel

Renault og Nissan styrker varebil-alliancen

Næste Artikel

Nyt site holder styr på flåden

Næste Artikel
Minvognpark.dk er et helt nyt site til flådeejere, som er gratis for små virksomheder og billigt for de store, lover salgschef i DBI IT, Peter Andersen

Nyt site holder styr på flåden

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Fra venstre modtager Toyota Danmarks s pressechef, Anders Tystrup, Hanne Sørensen fra Peugeot Danmark og Citroëns Trine Krastup sammen med næstformand i Motorjournalisternes Klub, Thomas André Petersen

Tre korte vindere af Årets Varebil

23. marts 2017
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering