Test af VW Transporter T6
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 20 august 2022
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Et nænsomt ansigtsløft er, hvad det kunne blive til, for man skal jo ikke ændre for meget ved en vinder
Her er VW Transporter T6' største kosmetiske fremskridt. Instrumentbordet fra personbilerne med super kopholder, touchskærm som standard og masser af afsmidningsplads
Nå ja, den fik de så ikke videreudviklet på
Stadig praktisk bredrøvet
Testbilen var godt pakket ind i varerummet til gavn for akustikken. Men det stækkede til gengæld fastgøringspunkterne i kassen
Den nye baglygte er højt nok monteret til at undgå de værste Bilkabuler
Rent praktisk er der masser af sund fornuft i at bygge en stor forkofanger i sort plastik. Den er nem og billig at skifte
Der er stadig lidt bord-og-bænk-indretning over sædearrangementet, så man er ikke så bange for at sætte sig med beskidt arbejdstøj

Transporter T6 – en vinder uden personlighed

Man sidder tilbage med en fornemmelse af, at VW kørte den nye Transporter T6 hjem på rutinen. Men rent teknisk og teknologisk er den ren spitzenklasse

af Thomas André
20. oktober 2015
i Test

Umiddelbart er der lidt for meget rutine over den nye VW Transporter; allerede godt kendt som ‘T6’. De ydre rammer er kun nødtørftigt opdateret med en lidt mere muskuløs front og minimalt forandret lygtedesign.

Et kig i specifikationerne afslører, at der absolut heller ikke er noget at tabe sutten over under motorhjelmen. Maskineriet er de gode gamle 2.0 TDI Euro5-motorer. VW i Danmark har skriftligt garanteret Altomvarebiler.dk at ingen T6’ere har ulovlig software installeret, så kunderne har intet at frygte i den forbindelse. Budskabet er hermed givet videre. Vil du have den med Euro6-motor, koster det ekstra.

Udstyr fra personbilerne

Men sætter du dig bag rattet og bare kigger lidt på mulighederne uden at dreje nøglen, vil du opdage, at VW har oppet sig på et helt basalt plan. Måske har de endda lyttet lidt til brugerne. Først opdager man jo det nye instrumentbord, der har hentet kraftig inspiration i VW’s aktuelle designlinje i personbilerne. Ja, man kunne næsten fristes til at kalde det ‘Passat-lignende’.

Passat-lignende er i hvert fald berøringsskærmen med en dejligt logisk betjening. Det løfter helhedsindtrykket, og vælger du at investere lidt ekstra i kommunikationen, får du VW’s infotainment med mirrorlink til smartphone og meget andet godt af det, de unge vil have. I det hele taget er der alt det, man med rimelighed kan forvente i en moderne bil. VW skilter bare ikke rigtigt med, at det er en moderne varebil, de har begået.

Alle taber

Der er også godt med praktiske afsmidningsrum til alle de småting, man bruger en gang imellem, eller som bare generer i lommerne under kørslen. Op i hullerne med dem. Og i forruden har de gravet en kopholder ud i hver side. Vi har skrevet det før, men det minder en del om det, Renault præsenterede lige før årtusindskiftet i Trafic. Men bedre sent end aldrig. Faktisk har VW gjort det endnu bedre, for med A-stolpen godt ude i fronten er der en langt bedre pladsfornemmelse omkring førerpladsen, så man helt får lyst til at servere en småkage ved siden af kaffen.

Mercedes Vito på sejrskurs

Den øvrige indretning nåede de vist ikke rigtigt at få med på mødet den dag, de lagde planerne for T6. Der er en del tilbage af skurvogns-stemningen, selv om akustikken er blevet bedre. Men for tiden er man fristet til at sammenligne indretningen af alle varebiler over 2,5 ton med Ford Transit Custom. Den sætter ganske enkelt standarden for indretning og respekt for brugeren, og den sammenligning taber alle konkurrenter i.

Ingen ulykker

Men rent teknisk er der intet at komme efter. T6 er sikker til bens med sit afstivede chassis og undervogn, og sikkerhedsmæssigt er den godt med. For eksempel har du parkeringssensorer og multikollisionsbremse, der automatisk bremser bilen i tilfælde af en kollision, så den ikke triller ud i nye ulykker.

VW Transporter med gaven i maven

De Euro5-godkendte motorer leverer brændstoføkonomi på op til 17 km/l. Vi testede Transporter T6 med 140-hestes motor og seks-trins DSG-gear. Det har været en decideret attraktiv kombination i enhver af koncernens personbiler i årevis, og i Transporter gør den det lige så eminent. Man må undvære lidt af den sportslige oplevelse, selv om Transporter har tabt sig lidt, men med tilstrækkelig støjdæmpning og mokka i kopholderen er den ganske enkelt eminent.

De forhåndenværende søm

Transporter formår stadig at give et samlet indtryk af en solid og pålidelig varebil. Selv i en halvsjusket udgave efter de forhåndenværende søms princip formår tyskerne at give dig følelsen af, at du er godt hjulpet i dit arbejde. For resultatet er overbevisende, praktisk, anvendeligt.

Så selv om kontoret ikke rigtigt er med fremme i kampen om medaljepladserne, så er helhedsindtrykket stadig spitzenklasse.

 

Tags: Ford TransitT6VW Transporter
Tidligere Artikel

Toyota og terroristerne

Næste Artikel

Skodas nye spejderdreng

Næste Artikel
Ny Skoda Fabia ScoutLine udstråler masser af frilufts-stil, men hvad hjælper det, når den ikke har firehjulstræk.

Skodas nye spejderdreng

Kommentarer 3

  1. John says:
    4 år siden

    Hej
    Efter de mange positive anmeldelser har anskaffet 2 nye T6 med euro-6 motor, hhv 204hk og 150hk
    Det har uheldigvis vist sig at være et fejlkøb, de nye motore har urimeligt lavt service interval
    VW opgiver op til 40000, men desværre er det kun 17-19000, hvilket er langt under det oplyste, og under konkurrenter samt tidligere modeller
    Vor ældre T5 kørte 30000 og Vito 40000
    Så helt uanvendeligt til erhverv.
    I burde vurdere på driftsomkostning når i tester nye modeller
    204hk er dertil opgivet til 15km, men køre 10,2 ved 80km/t, hvilket er klart mindre end T5 og Bito
    Så betragtelig dyrere at køre VW

    Svar
    • Thomas André says:
      4 år siden

      Hej John!
      Jeg forstår godt din frustration, men vi må gå ud fra de oplysninger, fabrikker og importører stiller til rådighed på tidspunktet for præsentationer og test. Så af samme årsag som du købte dine biler kan vi ikke vide, hvad tiden bringer i forhold til oplyste forudsætninger og forventninger. Jeg har imidlertid videresendt din kommentar til den danske importør og bedt dem om en kommentar.
      Vh
      Thomas

      Svar
      • Kristian says:
        3 år siden

        Er der kommet noget fra importøren på problemet, da vi har 2 204 hk t6 med samme problemer..

        Svar

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
Et nænsomt ansigtsløft er, hvad det kunne blive til, for man skal jo ikke ændre for meget ved en vinder

Transporter T6 – en vinder uden personlighed

20. oktober 2015
Peugeot-e-Jumpy

Guide: Alle elektriske varebiler i Danmark

24. november 2020
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017

Kort nyt

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering