Transit Connect
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 6 marts 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Ved at starte med en digital skabelon er der sparet meget udviklingsarbejde på den nye Ford Transit Connect

Sådan byggede Ford den nye Transit Connect i 3D

Nyt udviklingsværktøj gør Ford i stand til at bygge hele biler og teste nyt udstyr uden nogensinde at bygge det

af Thomas André
21. februar 2014
i Baggrund, Nyheder, Tilbehør & indretning

Fords ingeniører brugte en ny og banebrydende virtual reality-teknologi i udviklingen af den nye Transit Connect.
Ford udviklede og testede mange nye detaljer og funktioner ved hjælp af 3D virtual reality prototyper på det nye Computer Automated Virtual Environment (CAVE) i Köln.
Her kan ingeniørerne iført 3D-briller med bevægelses-sensorer sætte sig i prototyper, før de overhovedet er blevet bygget, og undersøge, om deres arbejde på tegnebordet kan føres direkte ud i livet, skal finjusteres eller måske helt skrottes.
I CAVE kan de ’køre en tur’ blandt fodgængere, cyklister, i by og på land og vurdere, om udsynet er i orden, og om sikkerheden kan forbedres i designet.

Sparer tid og prototyper

Fords 3D-CAVE har radikalt forandret den måde, Ford udvikler nye biler på i det sidste led. I stedet for at bygge adskillige prototyper i fuld skala til test på veje og laboratorier kan man nu bruge CAVE til at teste og justere tusindvis af detaljer, før man kommer til de egentlige test på veje og testanlæg, hvor man skal finde ud af det essentielle; nemlig om skidtet virker.
Nu kan man finde ud af, om størrelsen og positionen for de nye kopholdere fungerer, og om udsynet gennem sideruden er i orden, og hvordan de nye cyklistspejle skal udformes og anbringes bedst muligt.
Uden nogensinde at have bygget bilen.
Når alle disse detaljer er på plads allerede før, bilen kører sine første test-kilometer, sparer ingeniørerne selvsagt mange udviklingstimer.

Simulerer hele verden

– Vi er stadig afhængige af vore ingeniørers know-how og kreativitet for at kunne realisere smart, nyt design, men et sofistikeret værktøj som dette gør dem i stand til at udvikle bilen og sætte sig ind i den, som en kunde ville gøre det – bare i en digital verden, siger chefingeniør på Transit Connect-projektet, Stephen Lesh.
Ford’s CAVE kan allerde nu simulere dag og nat-konditioner, så man kan undersøge lysets refleksioner gennem vinduerne, og i fremtiden vil man kunne simulere avancerede kørsels-forhold, så man kan undersøge scenarier i forskellige egne af verden, under ekstreme vejrforhold og på forskelligt underlag.

Tags: Ford
Tidligere Artikel

Bodybuilder-centre bag Citan-specialiteter

Næste Artikel

Byerne har fået trafikforstoppelse

Næste Artikel

Byerne har fået trafikforstoppelse

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Ved at starte med en digital skabelon er der sparet meget udviklingsarbejde på den nye Ford Transit Connect

Sådan byggede Ford den nye Transit Connect i 3D

21. februar 2014
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Et varerum isoleret med produktet Aluthermo Quattro

Skab luftforandring i varerummet

24. januar 2018

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering