el-biler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 24 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Udvidet procedure for ombygning af el-biler

af Morten Dam
16. juli 2013
i Kort nyt

Du behøver ikke at skille dig af med en brændstofslugende bil, hvis du kan få nogen til at konvertere den til el-drift. Trafikstyrelsen har fastsat en række procedurer for godkendelse af køretøjer ombygget til el-drift ligesom der er fastsat procedurer for ”tuning“ af el-biler. Baggrunden for procedurerne var en stigende interesse for at konvertere køretøjer med forbrændingsmotorer til el-drift. Det gælder også med hensyn til interessen for at ombygge el-drevne biler, så de f.eks. udstyres med større batterikapacitet, ændret placering af batteripakken eller ændring af styresystemet i det elektriske kredsløb ligesom det gælder for ombygning af biler med forbrændingsmotor til hybridbiler. Procedurerne skal sikre, at ombygningen ikke reducerer trafiksikkerheden, at køretøjerne er ligeså forsvarlige at køre for så vidt angår styring, bremser, affjedring og kollisionssikkerhed som før ombygningen. Ligeledes tager procedurerne sigte på at sikre, at ombygninger til eller af el-drift ikke medfører elektromagnetisk støj til gene for elektroniske enheder omkring det ombyggede køretøj, f.eks. pacemakere, hospitalsudstyr og mobiltelefoner.

Tidligere Artikel

7-års fabriksgaranti øger Kia's gensalgsværdi

Næste Artikel

Chevy Silverado som Callaway SportTruck

Næste Artikel

Chevy Silverado som Callaway SportTruck

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023

Udvidet procedure for ombygning af el-biler

16. juli 2013
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering