Toyota streger op til fremtidens varebil | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 20 maj 2022
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Toyota U2-konceptet adskiller sig fra varebiler som flest, og ikke kun ved eksteriøret.
Tilsyneladende et ordinært bagparti på en kompakt varebil, men det har overraskende funktioner.
Taget bagtil kan skydes frem og bagklappen fældes ned, så U2 kan fungere både som en pick-up og en lille lastbil med komfortabel adgang til at læsse og losse varerummet.
Førerpladsen er indrettet med skyldig hensyntagen til nutidens hehov for internetforbindelse og tæt kommunikation.
Passagersædet kan pilles ud og give ekstra plads foruden varerummet med det fleksible skinnesystem til sikring af lasten.
Varebilinteriør med skrivebord og dock til tablets og internetforbindelse til laptop er et must i en  fremtidig varebil.

Toyota streger op til fremtidens varebil

Amerikansk trend leder til spændende udviklingskoncept for biler til håndværk og distribution

af Morten Dam
16. september 2014
i Nyheder

Kan du se den for dig mellem et par gule nummerskilte og dit firnavn på flankerne?
Så må du belave dig på fremtiden, for den er endnu ikke til salg, men den er et interessant udspil til en decideret varebil til lokal kørsel og distribution i byområder.
I den kommende uge præsenterer World Maker Faire i New York en række nyheder og blandt disse er det Toyota-baserede SUV-koncept U2, som Calty Design Studio står bag.

Storby-trend

Konceptet er inspireret af en voksende DIY-trend – Do-It-Yourself – blandt entreprenante amerikanske iværksættere med fokus på og vilje til byfornyelse.
Baggrunden for konceptet er samtaler, som folk fra Toyotas Calty-studio i Californien har ført med deltagere i en stribe populære Maker Faires rundt om i USA, og det er udmundet i det SUV-agtige U-koncept – U2 for Urban og Utility; en nyttig bil til bytrafik.

Åben arkitektur

Konceptet er lagt an med en åben og no-nonsense arkitektur baseret på robuste materialevalg og pragmatisk indretning med bl.a. skydetag og bagklap, der også kan fungere som rampe samt et fleksibelt skinnesystem, som kan tilpasses det aktuelle behov for placering og sikring af last.
Calty-chefen Kevin Hunter har forklaret U2-konceptet med følgende kommentar:
– Toyota så en åbning for en anderledes tilgang til udvikling af biler tilpasset den voksende byfornyelse tillige med forbrugernes ønsker om fleksible og letkørte biler uden begrænsning af køreglæden.

Flere ideer og projekter

Han fastslog i samme forbindelse, at Calty har flere ideer og projekter, som først vil blive afsløret senere, men U2-konceptet kan ses som en forløber for det californiske designcenters visioner og innovative ideer for mobiliteten i storbyer fremover.
Fleksibilitet er et centralt element i U2-konceptet, som både kan tilgodese private brugere med vekslende behov og fritidsinteresser såvel som forretnings- og erhvervsdrivendes behov for en kompakt, men rummelig bil til løsning af opgaver i storbymiljøer.

Én bil: Flere løsninger

U2-konceptet er lagt an som en modulløsning, der gør det muligt på kort tid og med et minimum af besvær at tilpasse bilen til det aktuelle behov.
Det kommer bl.a. til udtryk ved at bilen er udstyret med vipperuder og en teleskopstang, som f.eks. kan bruges til at bære en bordplade, fastgørelse af indkøbsposer eller hvad der måtte falde for.
U2 er en kombination af hatchback, MPV, SUV og pick-up, en multifunktionel løsning med et mindre aftryk på miljøet end én stor eller flere biler for at dække det inviduelle behov.

Robust og omgængelig

Den skal kunne anvendes både til befordring af passagerer og transport af gods; det vil sige som varebil, pick-up eller en lille lastbil – skydetaget og bagklap-rampen bidrager til at lette læsning og losning af gods bagest i bilen.
Toyota-designernes filosofi er, at U2 skal være ligeså robust og effektiv som det værktøj, en håndværker vil have med i varerummet, den skal være veludstyret, komfortabel og letkørt og så skal den have en individuel og umiskendelig profil.
Kom så igang Toyota, vi venter!

Tags: Toyota
Tidligere Artikel

Dacia klar med Sandero Stepway

Næste Artikel

Dækrazzia-kampagnen fortsætter

Næste Artikel
Uanset vejret gennemføres dækrazziaerne som planlagt.

Dækrazzia-kampagnen fortsætter

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

26. januar 2021
Toyotas U2 varebilkoncept der kan meget mere, end den ser ud til.

Toyota streger op til fremtidens varebil

16. september 2014
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Kort nyt

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering