Det er snart tre år siden, at Toyota introducerede den skarptslebne Toyota C-HR. Nu løfter Toyota sløret for en ny udgave af C-HR, der designmæssigt er blevet lidt skarpere. På motorfronten er den store nyhed en 2-liters hybridmotor med 184 hk.
Designet fik mange til at løfte øjenbrynene, da C-HR blev præsenteret, for det vovede design, som bl.a. den danske bildesigner Stephan Rasmussen havde stået bag, lignede ikke det man ellers ser hos japanerne.
Det nye i den faceliftede version er en indfarvet ’underlæbe’ fortil og så er for- og baglygter opgraderet til LED-teknologi, hvor kørelys og dynamiske blinklys integreres i samme pærer, så kørelyset skifter til det dynamiske blinklys, når du skal dreje.
Ny hybridmotor med 184 hk
Som noget helt nyt vil man i C-HR få mulighed for at vælge mellem to forskellige hybridmotorer.
Den kendte 1.8-liters hybridmotor med 122 hk er stadig i programmet, men man kan også vælge C-HR med en 2.0-liters hybridmotor med 184 hk.
1.8-liters hybridmotoren har en CO2-udledning på blot 109 g/km efter WLTP-testmetoden, mens CO2-udledningen for den større 2.0-liters hybridmotor er fra 118 g/km.
Mere føling med vejen
C-HR har trængt til mere køredynamik og den faceliftede udgave får ændret den elektroniske styring, så der er bedre føling i styretøjet.
Bedre lydisoleret
Toyota lover også, at der bliver mere stille i kabinen. Alle udgaver af den nye C-HR er blevet bedre lydisoleret for at nedbringe støjniveauet i kabinen.
Som nyt standardudstyr er der integration med både Apple CarPlay og Android Auto.
Selv om Toyota har løftet sløret for den nye C-HR allerede nu, bliver den dog først introduceret på den anden side af nytår.