Toyota Hilux: Test og nyheder
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 12 august 2022
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Den nye Hilux må tage 3,5 ton på krogen og op til 1.240 kg i ladet
I Danmark får vi nok kun valget mellem de to dieselmotorer, som er 2,4 og 2,8 liter. Den stærkeste yder 179 hk
Den ellers usårlige Toyota Hilux er gledet en plads ned på listen

Toyota Hilux – opfrisket udødelighed

Toyota har endelig officielt præsenteret den nye Hilux – den er større, har stærkere motorer og må trække mere

af Andreas Lang Hedegaard
22. maj 2015
i Nyheder

Vi har allerede vist de første spionbilleder af den nye Hilux, men nu har Toyota endelig løftet sløret for den nye, ottende generation af det japanske mærkes måske mest legendariske model.

Afsløret – den nye Hilux

Det er en model, som er lige dele legendarisk blandt australske farmere og islamiske krigere. For alle ved nemlig, at en Toyota Hilux er udødelig. Om den nye model kan leve op til rygtet, må tiden vise, men Toyota er gået grundigt til værks.

Forfinet

De japanske ingeniører har forsøgt at opnå både større lastkapacitet, men også bedre stabilitet på vejen. De bedre evner er nået ved at designe en ny, mere stiv ramme med forstørrede side-sektioner og tværbjælker, der er større og tykkere. Off-road evnerne og komfort er også blevet forbedret takket være opgraderede bladfjedre og støddæmpere.

Kabinen er opgraderet med nyt design, nye materialer og en ny trykfølsom skærm. Støjniveauet skulle også være sænket, fordi motorerne er bedre lyddæmpede. Mellem forsæderne mangler gearstangen til reduktionsgearkassen nu, for den nye model har fået en drejeknap, som de fleste andre konkurrenter også har.

Mere power

Der er to nye dieselmotorer, som begge er blevet mindre. Før var der en 2,5-liters og en treliters motor, men nu er de i stedet 2,4 liter og 2,8 liter. Den mindste motor yder 162 hk og 400 Nm, mens den store har op til 179 hk og 450 Nm. Den gamle 2,5-liters motor kunne før kun fås med 5-trins manuel eller automatisk gearkasse, men både den nye ‘lille’ og den store kan fås nu med 6-trins manuel eller automatgear.

Special Forces får ‘usynlig’ pickup

De nye motorer og gearkasser skulle forbedre brændstofforbruget, og adgang omkring motoren er også blevet forbedret, hvilket betyder hurtigere og billigere service.

Større

Udvendigt er den ottende generation visuelt en del anderledes end de foregående generationer. Forlygterne er mere skarpe, det samme er fronten, så Hilux ligner resten af Toyota’s modelprogram. Men det nye design dækker også over, at Hilux faktisk er blevet større. Den nye Hilux er vokset syv cm i længden og to cm i breden. Takket være den nye affjedring, kan Hilux nu trække 3,5 tons, og alt efter model og konfiguration kan den laste helt op til 1.240 kg.

Den nye Hilux kommer til salg i 2016.

Tags: HiluxpickupToyota
Tidligere Artikel

Peugeot Partners små kæmpeskridt

Næste Artikel

Elektrisk Audi SUV på vej

Næste Artikel
Der er ikke meget at se på dette teaser-billede ud over, at Q8 helt sikkert bliver en rå børste i sværvægtklassen

Elektrisk Audi SUV på vej

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
Den ellers usårlige Toyota Hilux er gledet en plads ned på listen

Toyota Hilux – opfrisket udødelighed

22. maj 2015
Peugeot-e-Jumpy

Guide: Alle elektriske varebiler i Danmark

24. november 2020
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017

Kort nyt

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering