To år mere med elektrisk varebil | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
tirsdag. 17 maj 2022
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Jürgen Gerdes er manden bag Deutsche Posts' engagement i fremstillingen af StreetScooter. Foto: Deutsche Post DHL Group

To år mere med elektrisk varebil

Det tyske postvæsen ser ikke sig selv som en bilproducent i fremtiden

af Jess Ulrik Verge
20. juni 2018
i Nyheder

Den tyske el-varebil StreetScooter er kommet til verden i mangel af bedre. Deutsche Post valgte selv at overtage fremstillingen af en el-dreven postbil, fordi de ikke så andre producenter tilbyde noget, de kunne bruge.

Dynamoen bag StreetScooter er bestyrelsesmedlem i Deutsche Post DHL Group Jürgen Gerdes. Han har nu efter 30 år i virksomheden trukket sig tilbage, og det efterlader et slags tomrum i den del af virksomheden, der har med bilfremstillingen at gøre.

StreetScooter fortsætter

Deutsche Posts CEO Frank Appel udtaler i forbindelse med Gerdes’ afgang, at virksomheden vil fortsætte med at fremstille StreetScooter. – I det mindste i to år endnu, sagde Appel i følge Frankfurter Allgemeine Zeitung i mandags.

El-varebiler får sønderlemmende kritik

Appel tilføjede, at StreetScooter er “en god historie” for Deutsche Post, men at virksomheden ikke ser sig selv som bilproducent på længere sigt.

Forventet overskud fra 2020

Appel nævner flere muligheder for denne del af virksomheden. En børsnotering, salg til strategiske investorer og en eller flere partnere, der træder ind og driver afdelingen videre.

I følg Appel vil Deutsche Posts udviklingsafdeling, som StreetScooter hører under, begynde at se sorte tal på bundlinjen i 2020 og fremefter. Den seneste udvikling kunne i øvrigt også tyde på, at både Deutsche Post og Gerdes havde og har gode forhåbninger til StreetScooter.

Endnu en fabrik indviet

Så sent som for nogle uger siden indviede Jürgen Gerdes endnu en bilfabrik i Nordrhein-Westfahlen i overværelse af ministerpræsident Armin Laschet. Appel hævder, at Gerdes’ fratræden da heller ikke har nogen forbindelse til StreetScooter.

Miljøvenlige mælkemænd

Den skyldes ønsket om nye kræfter til virksomhedens kerneområder, som er breve, pakker og e-handel. Ønsket er drevet af en utilfredsstillende udvikling. I føIge bladet “Manager Magazin” har Deutsche Post nedskrevet sine forventninger i de seneste uger. Fra et forventet overskud på 1,6 milliarder euro, er der nu kun udsigt til beskedne 600 millioner.

Ønske om at udfase dieselflåden

Der kører 5000 StreetScooter-postbiler i Tyskland, hvor de bringer pakker og breve ud for Deutsche Post DHL Group.

Bilen er udviklet af en virksomhed af samme navn beliggende i Aachen. Den blev købt af DHL Deutsche Post, der satte sig som mål at producere 30.000 biler for ad den vej helt at udfase dieselflåden.

Tags: Deutsche Post DHL GroupJürgen GerdesStreetScooter
Tidligere Artikel

Ford og VW bekræfter aftale

Næste Artikel

Fiat Doblo først med benzinmotor

Næste Artikel
Doblo i nuværende udgave er tre år gammel, men med benzinmotor er den spritny

Fiat Doblo først med benzinmotor

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

26. januar 2021
Jürgen Gerdes er manden bag Deutsche Posts' engagement i fremstillingen af StreetScooter. Foto: Deutsche Post DHL Group

To år mere med elektrisk varebil

20. juni 2018
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Kort nyt

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering