Nokian bedst i vintertest | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
onsdag. 6 juli 2022
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Nokian bedst i vintertest

af Morten Dam
6. november 2013
i Kort nyt

Hvad bliver resultatet, når vinterdæks egenskaber testes i følgende discipliner: styreegenskaber, bremseevne, vejgreb og manøvrering i snedækket føre, eller for den sags skyld på en regnvåd kørebane eller tør vej? Og samtidigt har rullemodstand; og dermed brændstoføkonomi, og anskaffelsespris in mente? Efter at afprøvning af vinterdæk på en Skoda Octavia er svaret ifølge det engelske magasin Auto Express: Nokian WR D3, Continental ContiWinterContact TS og Goodyear UltraGrip 8 i nævnte rækkefølge. Det finske vinder-dæk sluttede ved alle 14 test-parametre i Top-5 og Conti-dækket var i Top-5 ved 11 parametre. Goodyear UltraGrip var ganske vist i Top-5 på 12 parametre, men blev på en række parametre overgået af de to førnævnte dæk. Andre dæk i testen: Dunlop, Pirelli, Michelin og Hankook. WR D3-dækket er udviklet til vinterkørsel i centraleuropæiske egne, mens de tilsvarende Hakkapeliitta R2 og 7-dæk til bl.a. SUV-modeller er udviklet til nordiske forhold, mens Hakkapeliitta C Cargo-dækket til tunge erhvervsbiler. Måske skal vi lige tilføje, at testen blev afviklet på Nokians testbane i Finland.

Tidligere Artikel

Heuliez er gået i sort

Næste Artikel

Brabus-tunet G-Wagen til ordensmagten i Dubai

Næste Artikel

Brabus-tunet G-Wagen til ordensmagten i Dubai

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Nokian bedst i vintertest

6. november 2013
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Peugeot-e-Jumpy

Guide: Alle elektriske varebiler i Danmark

24. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering