TEST: Renault Trafic har gavn af nye motorer | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 10 april 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Renault Trafic med køl

TEST: Renault Trafic har gavn af nye motorer

af Thomas Schiermacher Jensen
7. juli 2019
i Nyheder, Renault, Test

Der kører efterhånden mange Renault Trafic rundt på gader og stræder, både som budvarebiler og håndværkervogne. Nu kommer den velkendte Renault Master i en faceliftet udgave. Vi har testkørt den ved et pressearrangement i Portugal.

Den vigtigste nyhed er den nye motorer på hhv. 1,6 liter og 2-liters – begge med turbo – der fås med 6 manuelle gear eller automatgear. Vi testede automatgearkassen og den fungerer aldeles fremragende. Motorerne har godt bundtræk og det er en ubetinget gevinst i forhold til den de afløser.

TEST: NY RENAULT MASTER

Man kan vælge mellem versioner på 120, 145 og 170 hk og få op til 380 Nm. Vi kørte i den version med 145 hk. Den gjorde det godt og overbevisende på de portugisiske veje, selv med 480 kg i lastrummet, som testbilerne havde, fulgte den med i by og på landevej. Også når det gik op ad i bjergene.

Pyntet uden på

Renault Trafic ved stranden

Udefra er Renault Trafics design mere udtryksfuldt. Der er mere kant og ful LED-forlygter er blandt de nye detaljer, lige som der er kommet mere krom på bilen.

God plads inden for

I kabinen er kvalitetsfornemmelsen god (nok) plastkvaliteten er ikke prangende, men alt er i orden og det hele virker til at kunne tage de tæv, der kommer af at blive brugt i hverdagen.

Renault har opgraderet mulighederne for infotaintment og der er touchskærm med tilkobling til Android Auto og Apple CarPlay).

Der er også tænkt på dem, der telefonerer i bilen. Mikrofonen er forbedret – det bliver mange glade for.  Der er god aflæggeplads I kabinen. Renault oplyser, at der er plads til 90 liter I diverse rum. De 54 af dem er under passagersædet. Her kan man gemme det mest værdifulde uden det kan ses udefra. Smart.

Der er god komfort for chaufføren. Passagerer sidder ikke ligeså godt på bænksædet og de allermest langbenene vil nok finde pladsen i passagersiden lidt trang. Men overordnet er pladsen god.

Pladsen bagi

Der er ikke ændret på varerummet i den opdaterede Trafic. Men der er lavet lidt forbedringer i varebilens lastrum. Der er kommet LED-lys.

Sikkerheden er også opgraderet en smule. Der er kommet automatisk nødbremse, ligesom der er alarm for vognbaneskift, der brummer, hvis man overskrider vejstriberne. Desværre er der ikke adaptiv fartpilot – det kan man håbe Renault snart kan tilbyde. Det er næsten et ’must’ nu om dage.

Et hav af muligheder

Renault leverer Trafic i to forskellige højder og to længder, men sammen med Renault Tech, der står for op- og ombygninger af Renaults varebiler er der utallige muligheder for at ombygge til alt fra ambulancer over kølebiler til rullende værksteder.

Renault Trafic med køl
Rhino Products opdaterer produktlinjen introducerer smart rør til rør og en stige

Tags: Renault Trafic
Tidligere Artikel

Mange tager chancen: Kører med sprit i blodet

Næste Artikel

TEST: Seat Ateca FR er blandt de bedste SUV'er

Næste Artikel

TEST: Seat Ateca FR er blandt de bedste SUV'er

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Renault Trafic med køl

TEST: Renault Trafic har gavn af nye motorer

7. juli 2019
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sådan ser påfyldningsstudsen på en Opel med Euro 6-motor ud. AdBlue-tanken skal fyldes cirka for hver 10.000 km

Så besværligt er AdBlue

12. december 2019
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering