TEST: Renault Trafic har gavn af nye motorer | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 25 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Renault Trafic med køl

TEST: Renault Trafic har gavn af nye motorer

af Thomas Schiermacher Jensen
7. juli 2019
i Nyheder, Renault, Test

Der kører efterhånden mange Renault Trafic rundt på gader og stræder, både som budvarebiler og håndværkervogne. Nu kommer den velkendte Renault Master i en faceliftet udgave. Vi har testkørt den ved et pressearrangement i Portugal.

Den vigtigste nyhed er den nye motorer på hhv. 1,6 liter og 2-liters – begge med turbo – der fås med 6 manuelle gear eller automatgear. Vi testede automatgearkassen og den fungerer aldeles fremragende. Motorerne har godt bundtræk og det er en ubetinget gevinst i forhold til den de afløser.

TEST: NY RENAULT MASTER

Man kan vælge mellem versioner på 120, 145 og 170 hk og få op til 380 Nm. Vi kørte i den version med 145 hk. Den gjorde det godt og overbevisende på de portugisiske veje, selv med 480 kg i lastrummet, som testbilerne havde, fulgte den med i by og på landevej. Også når det gik op ad i bjergene.

Pyntet uden på

Renault Trafic ved stranden

Udefra er Renault Trafics design mere udtryksfuldt. Der er mere kant og ful LED-forlygter er blandt de nye detaljer, lige som der er kommet mere krom på bilen.

God plads inden for

I kabinen er kvalitetsfornemmelsen god (nok) plastkvaliteten er ikke prangende, men alt er i orden og det hele virker til at kunne tage de tæv, der kommer af at blive brugt i hverdagen.

Renault har opgraderet mulighederne for infotaintment og der er touchskærm med tilkobling til Android Auto og Apple CarPlay).

Der er også tænkt på dem, der telefonerer i bilen. Mikrofonen er forbedret – det bliver mange glade for.  Der er god aflæggeplads I kabinen. Renault oplyser, at der er plads til 90 liter I diverse rum. De 54 af dem er under passagersædet. Her kan man gemme det mest værdifulde uden det kan ses udefra. Smart.

Der er god komfort for chaufføren. Passagerer sidder ikke ligeså godt på bænksædet og de allermest langbenene vil nok finde pladsen i passagersiden lidt trang. Men overordnet er pladsen god.

Pladsen bagi

Der er ikke ændret på varerummet i den opdaterede Trafic. Men der er lavet lidt forbedringer i varebilens lastrum. Der er kommet LED-lys.

Sikkerheden er også opgraderet en smule. Der er kommet automatisk nødbremse, ligesom der er alarm for vognbaneskift, der brummer, hvis man overskrider vejstriberne. Desværre er der ikke adaptiv fartpilot – det kan man håbe Renault snart kan tilbyde. Det er næsten et ’must’ nu om dage.

Et hav af muligheder

Renault leverer Trafic i to forskellige højder og to længder, men sammen med Renault Tech, der står for op- og ombygninger af Renaults varebiler er der utallige muligheder for at ombygge til alt fra ambulancer over kølebiler til rullende værksteder.

Renault Trafic med køl
Rhino Products opdaterer produktlinjen introducerer smart rør til rør og en stige

Tags: Renault Trafic
Tidligere Artikel

Mange tager chancen: Kører med sprit i blodet

Næste Artikel

TEST: Seat Ateca FR er blandt de bedste SUV'er

Næste Artikel

TEST: Seat Ateca FR er blandt de bedste SUV'er

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
Renault Trafic med køl

TEST: Renault Trafic har gavn af nye motorer

7. juli 2019
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering

 

Loading Comments...