TEST: Renault Espace - lidt for blød mellemvare | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 20 maj 2022
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

TEST: Renault Espace – lidt for blød mellemvare

af Thomas Schiermacher Jensen
27. september 2019
i Renault, Test

Renault har tradition for at skille sig ud. Sådan er det også med Espace. Den første i rækken skilte sig så meget ud, at den lagde kimen til en ny klasse. MPV’erne blev født med den franske familie-flytter., da den så dagens lys i 1984.

Nu er den på gaden i 5. version. Denne generation så dagens lys i 2015 og har fået lidt nye motorer og en let opdatering.

Espace er en stor bil og med bagsæderne ude, kan den faktisk rumme mere en de fleste personbiler, ombygget til varebil. Men med en sådan ombygning ryget meget af det smarte ved Espace. For det smarte er netop fleksibiliteten på de bagerste sæderækker. Når de ikke er der, hvad er så det, der skal sælge bilen? Det er pladsen i varerummet.
Hvorfor? Fordi der ikke rigtig er andet.

Førerpladsen i Renault Espace er indrettet på ægte fransk manér. Det hele er lidt særpræget og jeg må indrømme, at der generelt er mere sært end særlig fedt.

Kopholdene er placeret nede under midterkonsollen. Det gør dem besværlige at komme til og det lykkedes mig også at vælte en sodavand, fordi de ikke holder ordentligt fast om flasker og kopper.
Mobiltelefonen er der heller ikke noget naturligt opbevaringssted til. Det samme gælder alt det andet, man har i lommerne. Der mangler smårum til småtingene.

Resten er fint. Man sidder godt, instrumenterne er til at forstå og man er placeret højt med et godt udsyn over trafikken. Betjeningen af Renaults menuer og infotainment-systemer er mildest talt irriterende og ulogiske. Det kræver utrolig meget ’trykkeri’, at lave indstillingerne, finde radioprogrammer, parre telefon og så videre.

Blød som en alpehue

Den version, vi har testet på Alt Om varebiler er Espace med den nye 2,0 Dci motor på 200 HK og automatgear. Motoren er rigelig kraftig og kørslen er komfortabel på lange lige veje. I sving og på snoede landeveje er undervognen i Espace ikke særlig god. Der skal man være glad for franske bløde undervogne for at nyde det. Det er jeg ikke.

Den adaptive fartpilot fungerer ikke som de bedste. Den slår fra ved kørsel under 40 km/t. Derfra skal man selv sidde med foden på bremsen.

Renault Espace er efterhånden lidt gammel og konkurrenterne er rykket fra. Førerpladsen og infotaintment-systemet er ganske enkelt irriterende. Motoren er god og højfartskørsel er intet problem, men pladsen bag sæderne og komfortable motorvejskørsel er ikke nok til at gøre Espace til en vinder. det er den for meget blød mellemvare til.

Renault Espace Blue dCi 200 EDC 200

  • Pris ex. moms 296.561 kr.
  • Pris inkl. moms 346.072 kr
  • Motor: 4 cylindret dieselmotor, forhjulstræk
  • Hk: 200 v/3.500 omdr.
  • Moment: 400 Nm
  • Topfart: 215 km/t
  • 0-100 km/t: 9.1 sekunder
  • Totalvægt: 2.542 kg
  • Køreklar vægt: 1.765 kg
  • Anhængervægt: u/m bremser:  750 kg/2.000 kg
  • Plads i varerum: 2.101 liter
GUIDE: Sådan er reglerne for vinterkørsel i udlandet
Amazon bestiller 100.000 nye elektriske varebiler
Danske Mountain Top åbner fabrik i Thailand
Snig-premiere på elektrisk Fiat Ducato

Tidligere Artikel

GUIDE: Sådan er reglerne for vinterkørsel i udlandet

Næste Artikel

Nu vil Volkswagen selv lave el-bil batterier

Næste Artikel
Volkswagen har påbegyndt pilotproduktion af battericeller i Salzgitter

Nu vil Volkswagen selv lave el-bil batterier

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

26. januar 2021

TEST: Renault Espace – lidt for blød mellemvare

27. september 2019
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Kort nyt

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering

 

Loading Comments...