Test: Ford Focus stadig forrest | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 22 januar 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Test: Ford Focus stadig forrest

af Thomas Schiermacher Jensen
13. september 2019
i Ford, Nyheder, Test

Ford Focus blev Årets Bil ved den store kåring først på året i år. Sejren var fortjent. Siden er der væltet Focus-varianter ud fra fabrikkerne og en af de senest tilkomne varianter er Ford Focus Active.

I Ford-termer betyder ’Active’ en lidt større frihøjde. 3 centimeter helt præcis og det er ikke meget, men det appelerer sikkert til de af køberne, der ellers trækker i retning af en SUV. I tilgift til øget højde har Ford også monteret plastikskærmkanter, for at understrege det aktive i ’Active’.

Mercedes-Benz klar med eldrevet MPV

Bortset fra skærmkanterne er der ikke særlig forskel på ’Active’ og den almindelige stationcar-udgave af Focus. Og heldigvis, for det er en ret flot bil i forvejen. Om man kan lide skærmkanterne, er en smagssag.

Som det skal være

Bag rattet er alt som det også er i de øvrige Focus-modeller. Det er godt, for førerpladsen er velindrettet, instrumenterne sidder hvor de skal og Ford’s infotainmentsystem er ret velfungerende. Eller det plejer det at være, for i testbilen oplevede Alt Om Varebiler en del problemer med skærmen. Det er måske uheldigt og periodisk. Det var i hvert tilfælde irriterende.

Men resten af interiøret i Ford Focus Active er eksemplarisk. Man sidder godt, sæderne støtter fint og er komfortable. Det er let at finde en god kørestilling og pladsen foran er rigelig.

På gule plader er der også god plads i lastrummet bag sæderne, men det er en ombygget personbil, så adgangsforhold og så videre er jo ikke som i en ’rigtig’ varebil.

Den bedste, der er

Ford Focus blev kåret af de danske motorjournalister som Årets Bil 2019. Jeg skal være ærlig – det var fuld fortjent og jeg stemte selv på bilen.

Køreegenskaberne i ’Active’-udgaven er lidt blødere end i den ordinære udgave. Men styretøj og affjedring, kombineret med de gode Ecoboost-motorer og – i testbilens tilfælde – en glimrende automatgearkasse er simpelthen den bedste kombination af sport og komfort i klassen. Så betyder det noget for dig, så kig efter en Ford Focus.

Om du skal vælge en ’Active’? Hvis du gerne vil have en lidt højere bil end stationcarudgaven og du godt kan lide ’fritids-looket’, så er det. JA!

DATA: Ford Focus SW Active

Ford Focus SW Active fås fra 148.000 kr. (ekskl. moms) og 178.000 kr (inkl. moms). Testbilen kostede 212.840 kr. (eksl. Moms) og 180.905 kr. (inkl. moms)

  • Motor                                 3 cylindret benzin – 1,5 liter
  • Ydelse                                150 hk
  • Max. Moment                   240 Nm v. 1.600 omdr./min.
  • Gearkasse                        8-trins automatgearkasse
  • Km/l                                   14,1/ CO2-udslip: 158 g/km.
  • Tophastighed                    210 km/t
  • 0-100 km/t.                         8,8 Sekunder
  • Anh.vægt m/u bremser  1.500 kg/750 kg
  • Varerum: ca. 1.550 liter
PAS PÅ: Nu giver det klip at bruge håndholdt mobil
Cykelvarebiler i Københavns gader til efteråret
Snig-premiere på elektrisk Fiat Ducato
Ranger Raptor efterlader brødkrummer
Mitsubishi opruster – Pajero Sport får facelift
Volkswagen klar med ny Transporter 6.1
Varebiler på hvide plader

Tags: FordFord FocusFord Focus Active
Tidligere Artikel

Tusindvis af danskere ser film i bilen

Næste Artikel

Land Rover Defender vender tilbage

Næste Artikel

Land Rover Defender vender tilbage

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Test: Ford Focus stadig forrest

13. september 2019
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021

Pas på: Kommunen sælger din ulovligt parkerede bil

22. januar 2021

Stadig gang i varebilsalget

20. november 2020

Citroën’s varebiler sælger som nybagte baguettes

15. oktober 2020

GODT NYT: Vild salgsfremgang for varebiler

5. oktober 2020
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering