Test: Ford Focus stadig forrest | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 27 januar 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Test: Ford Focus stadig forrest

af Thomas Schiermacher Jensen
13. september 2019
i Ford, Nyheder, Test

Ford Focus blev Årets Bil ved den store kåring først på året i år. Sejren var fortjent. Siden er der væltet Focus-varianter ud fra fabrikkerne og en af de senest tilkomne varianter er Ford Focus Active.

I Ford-termer betyder ’Active’ en lidt større frihøjde. 3 centimeter helt præcis og det er ikke meget, men det appelerer sikkert til de af køberne, der ellers trækker i retning af en SUV. I tilgift til øget højde har Ford også monteret plastikskærmkanter, for at understrege det aktive i ’Active’.

Mercedes-Benz klar med eldrevet MPV

Bortset fra skærmkanterne er der ikke særlig forskel på ’Active’ og den almindelige stationcar-udgave af Focus. Og heldigvis, for det er en ret flot bil i forvejen. Om man kan lide skærmkanterne, er en smagssag.

Som det skal være

Bag rattet er alt som det også er i de øvrige Focus-modeller. Det er godt, for førerpladsen er velindrettet, instrumenterne sidder hvor de skal og Ford’s infotainmentsystem er ret velfungerende. Eller det plejer det at være, for i testbilen oplevede Alt Om Varebiler en del problemer med skærmen. Det er måske uheldigt og periodisk. Det var i hvert tilfælde irriterende.

Men resten af interiøret i Ford Focus Active er eksemplarisk. Man sidder godt, sæderne støtter fint og er komfortable. Det er let at finde en god kørestilling og pladsen foran er rigelig.

På gule plader er der også god plads i lastrummet bag sæderne, men det er en ombygget personbil, så adgangsforhold og så videre er jo ikke som i en ’rigtig’ varebil.

Den bedste, der er

Ford Focus blev kåret af de danske motorjournalister som Årets Bil 2019. Jeg skal være ærlig – det var fuld fortjent og jeg stemte selv på bilen.

Køreegenskaberne i ’Active’-udgaven er lidt blødere end i den ordinære udgave. Men styretøj og affjedring, kombineret med de gode Ecoboost-motorer og – i testbilens tilfælde – en glimrende automatgearkasse er simpelthen den bedste kombination af sport og komfort i klassen. Så betyder det noget for dig, så kig efter en Ford Focus.

Om du skal vælge en ’Active’? Hvis du gerne vil have en lidt højere bil end stationcarudgaven og du godt kan lide ’fritids-looket’, så er det. JA!

DATA: Ford Focus SW Active

Ford Focus SW Active fås fra 148.000 kr. (ekskl. moms) og 178.000 kr (inkl. moms). Testbilen kostede 212.840 kr. (eksl. Moms) og 180.905 kr. (inkl. moms)

  • Motor                                 3 cylindret benzin – 1,5 liter
  • Ydelse                                150 hk
  • Max. Moment                   240 Nm v. 1.600 omdr./min.
  • Gearkasse                        8-trins automatgearkasse
  • Km/l                                   14,1/ CO2-udslip: 158 g/km.
  • Tophastighed                    210 km/t
  • 0-100 km/t.                         8,8 Sekunder
  • Anh.vægt m/u bremser  1.500 kg/750 kg
  • Varerum: ca. 1.550 liter
PAS PÅ: Nu giver det klip at bruge håndholdt mobil
Cykelvarebiler i Københavns gader til efteråret
Snig-premiere på elektrisk Fiat Ducato
Ranger Raptor efterlader brødkrummer
Mitsubishi opruster – Pajero Sport får facelift
Volkswagen klar med ny Transporter 6.1
Varebiler på hvide plader

Tags: FordFord FocusFord Focus Active
Tidligere Artikel

Tusindvis af danskere ser film i bilen

Næste Artikel

Land Rover Defender vender tilbage

Næste Artikel

Land Rover Defender vender tilbage

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Test: Ford Focus stadig forrest

13. september 2019
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Stormvejr: Sådan kører du sikkert når blæsten raser

11. september 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering

 

Loading Comments...