T6 og de indre værdier | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
mandag. 5 juni 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Her står danske Tonny Larsens restaurerede T1 ved siden af den nyeste T6 på podiet i Amsterdam
Instrumentbordet har stadig sin gearskifteklump hængende, men den hænger nu i et Passat-lignende design
De gik let hen over de ydre værdier til præsentationen i Amsterdam. De virkelige fremskridt er gjort inde og digitalt
En smule kraftigere udtryk og lidt bredere kromlister i fronten er de mest iøjnefaldende nyheder på T6
Interiøret i den nye Transporter har en mere elegant tilgang til varebiler end hidtil. Og læg lige mærke til de kopholdere helt oppe i hjørnerne. De kræver en lang arm, men de er der.
Der var ikke meget nyt at sige ud over lidt om digitale systemer og en bemærkning om mere effektive Euro6-motorer, så der var show med Sofie som hovedperson
Tonny Larsen har forliget sig med tanken om, at Sofie ikke længere er hans. Men den har fået et godt hjem på museet i Wolfsburg, og det er det vigtigste. Her i et stolt øjeblik

T6 og de indre værdier

Verdenspressen mumlede vittigheder om en T5.1, da T6 blev afsløret i Amsterdam i aftes. Men der er godt nyt under huden

af Thomas André
16. april 2015
i Nyheder

Altomvarebiler.dk i Amsterdam:

Scenen var sat i Amsterdam. Alle fem foregående generationer var samlet til den store begivenhed. VW havde indkaldt 100-vis af journalister fra hele verden, og verdens ældste kørende Transporter T1, Sofie fra Danmark, var på plads på podiet for at danne den helt rigtige ramme om begivenheden.

Præsentationen af den nye VW Transporter T6 – sjette generation.

Det var så højt styltet op, at de afdæmpede forventninger efter de første smugkig på blandt andet koncept-ladvognen Tristar, som vi så på IAA-messen i Hannover sidste år og den første streg-tegning for et par uger siden, blev skruet op igen.

Klaskende håndflader

Men de klaskende håndflader, der udgjorde de tvivlende klapsalver, da vidunderet blev rullet ind efter det lange tilløb, fortalte den tydelige historie om, at det vist ikke var helt det, pressen havde håbet.

Nyhederne skal findes på de indre linjer. T6 har fået Euro6-motorer, som er bydende nødvendigt, hvis man vil sælge varebiler efter nytår. TDI-motorerne ligner til forveksling de gamle Euro5-motorer med effekttrin fra 84-150 hk med enkelt turbo og den stærke BiTurbo med 204 hk.

Og det samme gør de to 2,0 TSI-motorer på 150 eller 204 hk.

De gode hyldevarer

På de indre linjer er et mere elegant instrumentbord pynteligt uden at være revolutionerende. I det hele taget er der snarere tale om en langsommelig evolution.

Alt det mekaniske er uændret. Alle mål er de samme. Og de rigtige nyheder er hyldevarer i form af digitale sikkerheds- og komfortsystemer.

Nu med radar

Infotainment med musik, internetopkobling og det nye GPS-system, vi har set i Golf, er nyt. Og godt.

Det samme er radarer i fronten, der styrer City Brake Assist og Adaptiv fartpilot. Der er også træthedsovervågning af chaufføren og VW’s nye multikollisions-forebyggelse.

Verdens bedste varebil – Basta!

Fem millioner varebiler fra støvleskaftet

Så T6 er en meget bedre varebil end den T5, den afløser. Og når den får de nye Euro6-motorer, som med AdBlue-teknologi bliver hele 15 procent mere nøjsomme, ja så er det vel i orden at tale om en ny generation.

Fredet i Tyskland

Umiddelbart er det svært at se forskel på den udgående T5 og den nye T6. Og det er der en god grund til:

Transporter er den suverænt bedst sælgende varebil i Tyskland, og den piller man kun ved med største forsigtighed. Den bliver nødt til at bevare sine kendetegn med eksempelvis den brede front, som dog har fået lidt Passat-linjer indføjet.

Men der var ingen vej udenom for VW. Euro6-normen træder i kraft fra nytår, så de gamle Euro5-motorer skulle skiftes.

Kæmpe fremskridt

T6 er også et kæmpe fremskridt, hvis den virkeligt kommer med alt det sikkerhedsudstyr som standard til samme eller næsten uændrede priser, som den danske importør stiller os i udsigt.

Det ved vi mere om, når den kommer til Danmark med fuldt motorprogram til september.

 

Tags: T6VW Transporter
Tidligere Artikel

Transporter - 65 and still going strong

Næste Artikel

Startech begår majestætsfornærmelse

Næste Artikel
Nå ja, ret skal være ret. Startech har flået 526 heste ud af den kompressor-pressede V8'er på fem liter, så 0-100 klares på 5,4 sekunder

Startech begår majestætsfornærmelse

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
De gik let hen over de ydre værdier til præsentationen i Amsterdam. De virkelige fremskridt er gjort inde og digitalt

T6 og de indre værdier

16. april 2015
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

22. maj 2023
Peugeot-e-Jumpy

Guide: Alle elektriske varebiler i Danmark

24. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering