Startech begår majestætsfornærmelse | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
søndag. 2 april 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Jo længere om foran, man kommer med kameraet, des smukkere bliver den, men man forventer hele tiden, at der skal dukke en trold frem af det åbne sår i bagdelen
Kabiner har de altid været gode til, hvis man er til luksus i den lidt mere sportslige ende af skalaen
Njah...og nej. Det står ikke helt klart, hvad planen har været med pickuppen. Skærmkasserne og proportionerne gør det lidt svært at gennemskue
Nå ja, ret skal være ret. Startech har flået 526 heste ud af den kompressor-pressede V8'er på fem liter, så 0-100 klares på 5,4 sekunder

Startech begår majestætsfornærmelse

Det tyske tuningsfirma Startech ødelægger den skønne Range Rover ved at forvandle den til en pickup

af Andreas Lang Hedegaard
16. april 2015
i Nyheder, Tilbehør & indretning

En Range Rover er den mest majestætiske SUV, der findes. Den store bil har blåt blod pumpende gennem kølerslanger, benzinrør og ledninger. Siden introduktionen i 1970 har den været det foretrukne køretøj for netop adelige, når de skulle inspicere jordbesiddelserne eller på rævejagt.

En Range Rover er indbegrebet af god smag – hvis den er original. Det er bare ikke, hvad man kan sige om den nyeste model fra det tyske tuningsfirma Startech .

De har taget en Range Rover, og så har de skåret en tredjedel af taget af, og vupti har de skabt en Range Rover pickup. Hvorfor, spørger du måske. For at være anderledes. Pickuppen præsenteres nemlig på det forestående Shanghai motorshow, og her kommer typer, som har flere penge end god smag, og så handler det nogle gange bare om at have den mest outrerede bil.

Møllehjul

I alt er der 100 unikke dele i aluminium, stål og kulfiber, som Startech har udviklet for at voldtage en ellers fin bil. Men lad os bare være ærlige. Det er ikke, fordi Startech har haft traditionelle pickups i tankerne, da de designede deres nye model, for det er helt udelukket at tage denne bil ud i folden med en halmballe på ladet.

Alene møllehjulene, der måler 23 tommer, er for dyre og for uduelige til at tage med i mudderet. Det skal dog nævnes, at det nye lad er 110 cm langt og dækket af slidstærkt plastik, og så kan bagklappen styres elektronisk med knap eller fjernbetjening.

Ørkenracer fra Shelby

Unimog bliver endnu hårdere i terrænet

Skærmkasserne er gjort 80 mm bredere, og de går nok heller ikke på gården, ligesom det særlige undervognskit, der gør det muligt at sænke bilen med 30 mm, ville være udueligt. Kulfiber-lir, nye LED lygter samt en specielt designet spoiler til taget lægger yderligere afstand til en almindelig Range Rover.

Alt hvad hjertet kan begære

Hvis der er brug for yderligere afstand, så laver Startech også en ny udstødning, der giver 16 hk ekstra til den 5-liters V8’er med kompressor, så benzinmotoren nu yder 526 hk. Det skulle være nok til at sende den store pickup fra 0 til 100 km/t på bare 5,3 sekunder, mens topfarten er elektronisk begrænset til 250 km/t.

Fordi Startech bygger en standardbil om, kan du i princippet få pickuppen med den motor, du helst vil have. Og så laver Startech i forvejen masser af udstyr til Range Rover, så kabinen kan du udstyre med alt det, hjertet kan begærer. Du skal bare lige huske, at du rent faktisk selv skal købe en Range Rover først, og så skal du få Startech til at voldtage den.

Tags: Range RoverStartech
Tidligere Artikel

T6 og de indre værdier

Næste Artikel

Alhambra bliver mindre forslugen

Næste Artikel
Fronten har fået nye detaljer i eksisterende plade. Også standardfælgene er nye og støbt i letmetal

Alhambra bliver mindre forslugen

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
Nå ja, ret skal være ret. Startech har flået 526 heste ud af den kompressor-pressede V8'er på fem liter, så 0-100 klares på 5,4 sekunder

Startech begår majestætsfornærmelse

16. april 2015

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering