En Range Rover er den mest majestætiske SUV, der findes. Den store bil har blåt blod pumpende gennem kølerslanger, benzinrør og ledninger. Siden introduktionen i 1970 har den været det foretrukne køretøj for netop adelige, når de skulle inspicere jordbesiddelserne eller på rævejagt.
En Range Rover er indbegrebet af god smag – hvis den er original. Det er bare ikke, hvad man kan sige om den nyeste model fra det tyske tuningsfirma Startech .
De har taget en Range Rover, og så har de skåret en tredjedel af taget af, og vupti har de skabt en Range Rover pickup. Hvorfor, spørger du måske. For at være anderledes. Pickuppen præsenteres nemlig på det forestående Shanghai motorshow, og her kommer typer, som har flere penge end god smag, og så handler det nogle gange bare om at have den mest outrerede bil.
Møllehjul
I alt er der 100 unikke dele i aluminium, stål og kulfiber, som Startech har udviklet for at voldtage en ellers fin bil. Men lad os bare være ærlige. Det er ikke, fordi Startech har haft traditionelle pickups i tankerne, da de designede deres nye model, for det er helt udelukket at tage denne bil ud i folden med en halmballe på ladet.
Alene møllehjulene, der måler 23 tommer, er for dyre og for uduelige til at tage med i mudderet. Det skal dog nævnes, at det nye lad er 110 cm langt og dækket af slidstærkt plastik, og så kan bagklappen styres elektronisk med knap eller fjernbetjening.
Unimog bliver endnu hårdere i terrænet
Skærmkasserne er gjort 80 mm bredere, og de går nok heller ikke på gården, ligesom det særlige undervognskit, der gør det muligt at sænke bilen med 30 mm, ville være udueligt. Kulfiber-lir, nye LED lygter samt en specielt designet spoiler til taget lægger yderligere afstand til en almindelig Range Rover.
Alt hvad hjertet kan begære
Hvis der er brug for yderligere afstand, så laver Startech også en ny udstødning, der giver 16 hk ekstra til den 5-liters V8’er med kompressor, så benzinmotoren nu yder 526 hk. Det skulle være nok til at sende den store pickup fra 0 til 100 km/t på bare 5,3 sekunder, mens topfarten er elektronisk begrænset til 250 km/t.
Fordi Startech bygger en standardbil om, kan du i princippet få pickuppen med den motor, du helst vil have. Og så laver Startech i forvejen masser af udstyr til Range Rover, så kabinen kan du udstyre med alt det, hjertet kan begærer. Du skal bare lige huske, at du rent faktisk selv skal købe en Range Rover først, og så skal du få Startech til at voldtage den.