Sprinter får automatgear som standard. | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 1 april 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Sprinter får automatgear som standard.

af Thomas Schiermacher Jensen
27. august 2020
i Mercedes-Benz, Nyheder

Mercedes-Benz skruer op for udstyrsniveauet  i Sprinter. Fremover er automatgear og tyverialarm standardudstyr.

I forvejen er udstyret i den store varebil righoldigt. I forvejen er der udstyr som semiautomatisk aircondition, fartpilot, regnsensor, aktiv bremseassistent, DAB radio og multifunktionsrat samt opkobling til Mercedes Pro, som bl.a. giver adgang til betjening og overvågning af bilen via smartphone.

“Når bilen er en arbejdsplads, der bruges i mange timer hver eneste dag, er det vigtigt, at komforten er i orden. Samtidig oplever særligt håndværkere indbrud, hvor bilen tømmes for værdier i løbet af natten, og ikke alene er det dyrt at erstatte det stjålne værktøj, men det koster også værdifuld spildtid. Vi vil gerne gøre hverdagen lidt mere behagelig og bekymringsfri for vores kunder, og derfor har vi nu valgt at gøre automatgear og tyverialarm til standardudstyr i Sprinter,” siger Product Manager hos Mercedes-Benz Vans i Danmark, Jens Lyngholm.

En opdateret klassiker

Sprinter 314 og 316 med baghjulstræk udgår og afløses af Sprinter 315 med 150 hestekræfter og den endnu kraftigere Sprinter 317 med 170 hestekræfter.

Begge versioner er baseret på samme nye firecylindrede dieselmotor med den interne betegnelse OM654. Den lover Mercedes-Benz er mere støjsvag og mere økonomisk end forgængeren. Samtidig lever den nye motor op til den nyeste og skrappeste miljøstandard, den såkaldte EURO 6d temp.

OM654 motoren kendes også fra Mercedes-Benz’ personbiler, og nøjagtigt som i C- og E-Klassen kombineres motoren i Sprinter med automatgearkassen 9G-Tronic.

Sammenlignet med forgængeren er brændstofforbruget desuden op til 13 % lavere, og dét betyder både en besparelse ved dieselstanderen og en reduceret grøn ejerafgift.

Både Sprinter 315 og Sprinter 317 må trække op til 3.500 kg med en komplet vogntogsvægt på op til 7 ton. Sprinter fås desuden med en treliters V6-dieselmotor med 190 hestekræfter.

Det er muligt at tilvælge ekstraudstyr, som blandt andet tæller mulighed for bakkamera, LED-lygter, læderrat, den adaptive fartpilot Distronic, vægtjusterbart komfortførersæde med varme samt oliefyr til de kolde vintermorgener eller frokostpausen.

Mercedes-Benz Sprinter med automatgear og tyverialarm fås på ServiceLeasing fra 1.695 kr./md. med 35.000 kr. i udbetaling for Sprinter 211 med lavt tag.

Mercedes-Benz tester eSprinter i ekstrem kulde
Ny Sprinter er et godt stykke værktøj
Mercedes Sprinter er stjernego’ og dyr
Mercedes-Benz Vans Sprinter sig til rekordår

Tidligere Artikel

Derfor skal du flexlease din næste bil

Næste Artikel

MAN TGE når KÆMPE milepæl i Danmark

Næste Artikel
Der bliver solgt varebiler som var det varmt brød om søndagen.

MAN TGE når KÆMPE milepæl i Danmark

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Sprinter får automatgear som standard.

27. august 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering

 

Loading Comments...