Spiffet: Audi A6 Avant | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
onsdag. 18 maj 2022
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Elegant, rummelig og komfortabel. Både som mesterbil og varevogn.
Med fire sidedøre og en stor tophængslet bagklap er der sikret god adgang til det indre i A6 Avant.
En varebil behøver ikke at være skrabet som et skoldet hakkebrædt, men kan som her byde på indretning i topklasse.

Spiffet: Audi A6 Avant

Audi har opdateret A6-seriens motorer, gearkasser og udstyrsniveau

af Morten Dam
11. september 2014
i Nyheder

Hvis det falder svært forestille sig en kombineret 1. klasses mesterbil og varevogn med en 150 hk turbodieselmotor på 2,0 liter og normtal på 23,8 km/l og et CO2-udslip på kun 109 g/km, så tag et kik på den nye Audi A6 Avant!
De nævnte normtal er ikke en misforståelse, men faktisk de officielle normtal for en af motorvarianterne i Audis opdaterede A6-serie.

Fra 150 til 560 hk

Foruden tre TFSI-benzinmotorer med ydelser på mellem 190 og 333 hk tæller den nye A6-serie fem dieseldrevne TDI-maskiner med ydelser fra 150 til 326 hk.
Med en 1,8-liter TFSI ultra benzinmotor er normtallet for A6’eren 5,7 l/100 km og CO2-udslippet 133 g/km.
Med en 2-liter TDI ultra kan A6’eren derimod strække normtallene til de indledningsvis nævnte værdier.
Audi har dog ikke med det opdaterede motorprogram til den rummelige tyske mellemklassemodel slækket på elastikken, for der er fortsat masser af kraftoverskud i A6’erne.

S og RS varianter

Er trækkraft et afgørende kriterie for valg af bil, kan vi lige hviske, at A6 Avant også produceres i S- og RS-versioner, og de kommer med en ganske anderledes lyd i trompeten bagtil.
Udstyret med en 4,0-liter TFSI V8 Biturbo-motor leverer S-udgaven 450 hk og et sprint til 100 km/t på 4,6 sek., men til gengæld kan den ikke hamle op med normtallene for de mindre motorvarianter.
Med V8-motoren kører S6 Avant 10,6 km/l og med et CO2-udslip på 219 g/km, og står der RS på bilen, er ydelsen 560 hk og topfarten 306 km/t, og den smutter til 100 km/t på 3,9 sek.
De respektive normtal for RS-versionen er 10,4 km/l og 223 g/km.

Kompositfjedring

Præstationerne er bl.a. baseret på forbedrede gearkasser samt anvendelse af aluminium og andre letvægtsmaterialer i et sådant omfang, at egenvægten for en A6 1.8 TFSI er begrænset til 1.535 kg, og det er ikke meget for en stor mellemklassemodel med et varerum på minimum 1,68 kubikmeter.

Ny Volvo XC90 – ren og rap

Ladas nye Niva har ikke en chance

Skruefjedrene i en 190 hk A6 Avant 2.0 TDI ultra er således fremstillet i et glasfiberforstærket kompositmateriale, og det er blot ét eksempel på resultatet af Audi-ingeniørernes jagt på vægtbesparelser.
Den store TDI-model er udstyret med et 8-trins Tiptronic gearmens de øvrige har enten en nyudviklet 6-trins manuelt letvægtsgearkasse med reduceret friktion eller en 7-trins S Tronic gearkasse.
De forhjulstrukne A6-versioner udstyres med dobbeltkoblet transmission.

Forbedret udstyr

Audi A6 Avant produceres som hidtil i såvel forhjulstrukne udgaver som i 4-hjulstrukne Quattro-versioner.
Foruden opdatering af motorprogrammet, transmissionssystemerne og interiøret med forbedring af infotainment-systemet og de indbyggede elektroniske hjælpe- og sikkerhedssystemer, udstyres A6’serien fremover med et LED-baseret lygte- og signallyssystem.

Tags: Audi
Tidligere Artikel

Honda lancerer en ny mini-SUV

Næste Artikel

Hvis Jumbo kunne tale

Næste Artikel
Det er svært at gøre en bil med 10 kubikmeter kasse på ryggen sexet, men Ford har nu også fokuseret på mere praktiske problemer

Hvis Jumbo kunne tale

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

26. januar 2021
Audi A6 Avant Quattro er ikke bare en mesterbil i businessklasse, men kan også gøre sig fint mellem gule nummerskilte.

Spiffet: Audi A6 Avant

11. september 2014
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Kort nyt

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering