Sortimo indtager Norden | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
tirsdag. 31 januar 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier
Michael Pettersson fordeler sin tid ligeligt mellem kontorerne i Danmark, Sverige og Norge
I september kom de nye ProSafe tagebøjler med fastsurringsskinne
ProSafe gør det nemmere at sikre sit gods på taget
Globelyst er navnet på den mellemste og bedste sælgende serie, der kan tilpasse til alle varebiler - høje...
...såvel som lave
HD er navnet på Heavy Duty-serien, som opererer med samme mål som de øvrige serier
WorkMo er en serie værktøjsreoler, der kan tages med ud på byggepladsen eller med op til kunden
I bilen står WorkMo fastgjort til væggen

Sortimo indtager Norden

Uden de rigtige produkter, mister man fodfæste. Sortimo er Danmark og Europas største på indretning af varebiler. ProSafe er seneste nyt

af Thomas André
29. september 2017
i Nyheder, Tilbehør & indretning

Michael Pettersson er administrerende direktør i Danmarks største leverandør af møbler til håndværkernes varerum. Han har arbejdet hårdt på at gennemføre ambitionen om at være størst i Danmark, siden han kom til virksomheden for 12 år siden.

Det er lykkedes, og nu hedder ambitionen 50 procent i Sverige og Norge, som også hører til i Michael Pettersons område.

Kæmper videre

Det er tæt på at lykkes, men målet er i dag skarpt ridset op. Sortimo skal have over 50 procent af markedet i Danmark, Sverige og Norge.

– Vi vil være markedsførende, sætte standarden og have 50 procent markedsandel. Det er lykkedes i Danmark. I Sverige har vi 20 procent og i Norge 30. Sverige er svær, fordi de har et par svenske mærker, der er store, men vi skal nok nå det, siger han.

Sælge det rigtige

Han valfarter rundt mellem sine tre kontorer i Skandinavien, som han forsøger at fordele sin tid ligeligt imellem. Det gælder om at holde kontakten og sørge for, at staben har de nødvendige redskaber til at fortsætte kampen om Norden.

– For mig handler det om at sætte det rigtige hold, så alle brænder for at opfylde de behov, håndværkerne har. Selvfølgelig vil vi gerne sælge meget, men jeg vil hellere sælge det rigtige, så han kommer igen. Vi sætter da en ære i at behandle vores kunder pænt.

Portal til Norden

Altomvarebiler.dk har besøgt Michael Pettersson i importørens kombinerede hovedkontor, montageværksted og centrallager i Greve, som også gør det ud for den tyske producents portal til Norden.

Det er herfra – og fra sine kontorer i Sverige og Norge – Michael Pettersson styrer sine 32 danske, 20 svenske og 20 norske medarbejdere.

Hele tiden nye konkurrenter

Og det handler ikke om, at Sortimo har fundet en niche. Tværtimod er det en branche i vækst, så Michael Petterson og hans 72 mand stærke stab skal være på tæerne for at nå deres mål.

– Vi kan se, der hele tiden dukker nye konkurrenter op, når vi er rundt til messer. De kigger på os, men vi kigger så sandelig også på dem, pointerer Michael Pettersson.

Core business

Ligesom for alle andre virksomheder, består succesen primært i hårdt arbejde. Sortimo er blevet store på deres standardopbyggede reoler, bokse og omfattende tilbehør. Men der skal hele tiden videreudvikles for at holde skansen og vinde nye markedsandele.

Alt er standard og modulopbygget. Globelyst er Sortimos core business. Det er reoler og indretning, der passer til de fleste håndværkere. Det er økonomisk overkommeligt, fleksibelt og kan monteres i alle varerum.

Nemt og billigt – eller HD

– Simpleco er et par år gammelt. Det er for malermestrene, der har brug for en lille, simpel hylde. Det er ikke så fleksibelt, men det er nemt og let og billigt. Og så er der HD – Heavy Duty – der er til de helt tunge opgaver, forklarer han.

Afgiftsomlægning giver umiddelbart dyrere varebiler

– Og igen – alt er lavet i samme dimensioner, så for eksempel skuffemodulerne fra HD og Simpleco passer i en Globelyst-reol – og omvendt. Det er en del af hemmeligheden bag Sortimos succes.

På taget

Men hvis man ikke er med helt fremme med det sidste, mister man fodfæste. Det nyeste produkt i porteføljen hedder ProSafe. Det er et nyt lastsikringssystem, der gør det nemmere og sikrere at fastgøre sit gods og værktøj både i vognbund, reolsystemer og på taget.

Det er netop kommet på markedet i Danmark og bstår af en række fastsurringsmuligheder. På taget består det for eksempel af en fastsurringsskinne indbygget i tagbøjlen, så remme og beslag nemt kan monteres..

Langsigtet strategi

De udfarende sælgere skal have ny ammunition med, når de besøger nye og gamle kunder. Ellers bliver det svært, og det ved Michael Pettersson.

Ford har Danmarks bedste erhvervssælgere

– Men jeg ved, vi har den rigtige strategi. Den er langsigtet. Hele tiden tænker vi på, hvad vi kan bringe til markedet; hvilke veje er der; hvad skal vi selv håndtere, hvad skal vi lægge ud til vores ProPartnere, hvad skal vi lægge ud til bilforhandlerne?

ProPartnere

ProPartnerne er de samarbejdspartnere, der forhandler og monterer Sortimos produkter. Der er 16 fordelt over hele landet.

– De er sindssygt vigtige for os. De har trods alt 20 procent af vores omsætning, så dem gør vi rigtigt meget for. Vi havde dem med på le Mans i maj, og i næste måned skal vi til Oktoberfest i Sverige. Det bliver festligt, lover direktøren.

Nobrainer

Der er med andre ord nok at holde styr på. Globelyst er Sortimos core business, mens Michael Petterssons er medarbejdere og samarbejdspartnere. Samlet giver det et stærkt overordnet setup, som er nøglen til Sortimos succes.

– Vi er begunstiget ved, at vi har en tysk producent, der laver nogle sindssygt gode produkter. De har den bedste sikkerhed, det bedste design, den bedste kvalitet. Det kan godt være, det lyder som en nobrainer, men sådan er det.

Tags: DanmarkGlobelystNordenProSafeReoler til varebilerSortimo
Tidligere Artikel

Telematik til erhvervsbiler vil vokse med 20 procent om året

Næste Artikel

PSA-kinesisk samarbejde om ny pickup

Næste Artikel
Peugeot Pickup har ifølge PSA ikke relation til den nye planlagte pickupmodel, men  er en klon af Dongfeng Rich, som kun vil blive solgt på det afrikanske marked

PSA-kinesisk samarbejde om ny pickup

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Sortimo indtager Norden

29. september 2017
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Stormvejr: Sådan kører du sikkert når blæsten raser

11. september 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering