Skoda klar med en ny Octavia Combi 4x4 | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 10 april 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Skoda klar med en ny Octavia Combi 4×4

Men det bliver den 4-hjulstrukne Octavia-variant Scout, som Skoda vil satse på i Danmark

af Morten Dam
29. april 2013
i Nyheder

VW-gruppens tjekkiske afdeling i Mlada Boleslaw mangler bestemt ikke drive. Efter premieren på den nye mellemklassemodel Octavia i Genève for et par måneder siden har Skoda også løftet sløret for RS-versioner af den nye model. Og nu følger en 4-hjulstrukket version.
For brugere af biler med gule eller papegøjefarvede nummerplader er det Combi-udgaven, som har interesse, og med den seneste udvidelse af programmet bliver det muligt at vælge sin Skoda med endnu større præcision, når det gælder transmissionen – altså om bilen skal have forhjulstræk eller 4-hjulstræk.

Scout får comeback

Selvom Octavia Combi 4×4 frigives til salg allerede i juni, vil Skoda Danmark styre udenom den, eftersom forgængeren kun blev solgt i en halv snes eksemplarer til Grønland.
Skoda har tidligere haft den 4-hjulstrukne Octavia-variant Scout i det danske modelprogram, og når den nye Scout-version af Octavia Combi lanceres i 2014, bliver den sat på den danske prisliste.

Interessant CV

Generelt stiller den nye modelgeneration med et interessant CV. Den er rummeligere end før og 102 kilo lettere end forgængeren, brændstofforbruget er reduceret med op til 17 pct., komfort og udstyrsniveau er forbedret, og udvalget af motorvarianter er bedre end nogensinde.
Det hele er pakket ind i et velbygget chassis, der ved en EuroNCAP-crashtest leverede et 5-stjernet resultat.
Octavia Combi er baseret på en videreudvikling af 4×4 systemet kombineret med en ny generation af Haldex-koblingen; den femte i rækken.
I overensstemmelse med kørselsforholdene sørger Haldex-systemet for elektronisk regulering af kraftoverførslen mellem såvel for- og bagaksel som mellem hjulene.
Systemet er som standard koblet sammen med et elektronisk styret EDL-system, som automatisk låser akslerne sammen efter behov.

CO2-udslip med 87 g/km

VW-gruppen arbejder konstant med forbedring af motorteknologien, og i den nye Octavia-serie spilles der på motorer fra 1,2 TSI/85 hk til 1,8 TSI/180 hk, alle i GreenTec-varianter med start/stop system.
Programmet omfatter også den dieseldrevne 1,6 TDI/110 hk GreenLine-motor med normtal på 30,3 km/l og et CO2-udslip på 87 g/km ved blandet kørsel. Desuden er der en CNG-variant til kørsel på naturgas undervejs.

Tags: Skoda
Tidligere Artikel

Durango i Eco-mode

Næste Artikel

Her er priserne på Renault Clio van

Næste Artikel

Her er priserne på Renault Clio van

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Skoda klar med en ny Octavia Combi 4×4

29. april 2013
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sådan ser påfyldningsstudsen på en Opel med Euro 6-motor ud. AdBlue-tanken skal fyldes cirka for hver 10.000 km

Så besværligt er AdBlue

12. december 2019
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering