Renault
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
søndag. 22 maj 2022
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Renaults nye Masterplan

Satser på eksport af teknologisk know-how til de amerikanske regioner

af Morten Dam
17. juli 2013
i Nyheder

Fiat er ikke ene om at eksportere teknologisk know-how, som tilfældet er med den mexicanske produktion af den store varebil Ducato via Chrysler til det nordamerikanske marked. På samme måde udnytter den franske bilgigant Renault den teknologi, som har sikret selskabet en førerposition i europæisk regi.
Renault har ganske enkelt en Masterplan for eksportfremstød. Helt præcist er det Brasilien, som er målet for den franske Masterplan baseret på varebilen Master, der produceres i samarbejde med Nissan og Opel – da hedder bilerne blot henholdsvis NV400 og Movano.

Fiat Ducato bliver til Ram Promaster i USA

De brasilianske udgaver af Renault Master baseres på det samme koncept som den europæiske og i flere varianter både med hensyn til teknologi, chassislængde og karrosseritype samt taghøjden på disse.
I Brasilien er Renault certificeret som landets ypperste karrosseriproducent, ikke blot med hensyn til varebiler, minibusser og chassismodeller, men også med hensyn til specialkøretøjer såsom ambulancer og handicapbiler. Renaults position med en vækst på 24,5 pct. på det brasilianske marked siden introduktionen i 2002 konsolideres nu med den nye Master, der produceres i Sao José dis Pinhais.

Nummer to i Brasilien på 10 år

I løbet af 10 år er Renault Master blevet Brasiliens næstmest solgte store varebil i et stagnerende marked – salget droppede med 12 pct. i 2011.
Efter Europa er Brasilien Renaults største marked med en vækst på 6,1 pct. i fjor, og det skyldes ikke mindst det specialiserede Renault Pro+ netværk, som med betjener professionelle brugere af lette varebiler, og i løbet af i år udvider fra 25 til 53 forhandlere. I taskt med konsolideringen af det brasilianske netværk vil Renault udvide eksportaktiviteterne til de øvrige amerikanske regioner.
Renault er i det hele taget stærkt kørende, når det gælder varebiler. Den franske bilgigant har siden 1998 haft en dominerende position i det europæiske varebilmarked.

Tags: Renault
Tidligere Artikel

Fiat Ducato bliver til Ram ProMaster

Næste Artikel

Europæisk guldfeber på USA's varebilsmarked

Næste Artikel

Europæisk guldfeber på USA's varebilsmarked

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

26. januar 2021

Renaults nye Masterplan

17. juli 2013
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017

Kort nyt

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering