Renault Trafic - fransk til arbejdere og borgerskab | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 5 marts 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Renault har vist for høje forureningsværdier, men der er intet, der tyder på decideret svindel-software
Sidedør i venstre side er ikke standard, mend er er blevet plads til en lidt større døråbning med den større akselafstand
Renault Trafic er blev 13 cm længere, men den synes stadig meget kompakt
En lidt mere bastant front giver et godt, tillidsvækkende udtryk
Nye lygter og 180 graders åbning er standard
Selv om vi ikke helt når Ford Transit Custom-niveau, så er den tysk-franske onetonner stadig godt med, når det kommer til fører-hensyn
Det er godt nok Opels opfindelse, men Renault har taget den ultra-praktiske tablet-holder med i programmet
90 liter aflægningsvolumen fordelt på 14 rum. Der er vireklig sat hårdt ind for, at man kan holde orden, selv om hele sommerhuset er med i bagagen
I de højst udstyrede modeller er Reanults nemme multi-underholdsnings-system inklusiv
Her er Renaults Mobile Office fuldt udfoldet i P-mode. Under kørslen er det nok bedst at klappe sammen

Renault Trafic – fransk til arbejdere og borgerskab

Renault Trafic klarer sig fint med en enkelt turbolader, men biturbo er nu rart, når der kun er 1,6 liter motor at gøre godt med

af Thomas André
21. januar 2015
i Nyheder, Tilbehør & indretning

For et par uger siden var Altomvarebiler i München til præsentationen af Opel Vivaro. De to biler ruller af samme transportbånd i Sandouville, men vi fik kun lejlighed til at prøve de to stærkeste motorvarianter med biturbo.

Egentlig var de ikke så overvældende stærke, som man kunne forvente. Det er trods alt den samme 1,6 dCi-motor, som blandt andet driver Scenic og Grand Scenic. Men en Vivaro med læs er en helt anden snak.

Derfor var det med en vis skeptisk forventning, at vi i København udnyttede lejligheden til at prøve den 115-hestes variant med enkelt turbo.

Småt er godt

Den skepsis forsvandt som dug for solen. Der er masser af saft og kraft i de 115 hk og 300 Nm. Og som det fremgår af prisliste og forbrugstal, er der al mulig grund til at overveje den ’lille’ motor grundigt.

Ny Opel Vivaro og Renault Trafic udfordrer Ford Transit

Det er værd at bemærke, serviceintervallerne er sat op til 40.000 km eller to år. Det kræver en del selvtillid at stole på, at olien kan holde så længe i så lille en motor, der skal bestille så meget – og så med to turboer i mange modeller.

Kløften udjævnes

Interiøret minder i store træk om det, vi finder i den lille multibil Captur. Det er i sig selv ikke nogen stor åbenbaring, men det fortæller lidt om, hvordan kløften mellem personbiler og varebiler udjævnes gradvist.

Flere variationer over Renault/Opel-tema

Opel har kig på markedet for chassisopbygninger

I midten af instrumentbordet har du i princippet tre muligheder for underholdning:

R-Link er hele multimedie-baljen indbygget i bilen; kørecomputer, navigation, radio, dine udvalgte apps og online-opkobling.

Det koster 5500 kroner plus moms.

Media-Nav er egentlig bare en radio med 7-tommer skærm og navigation.

Det koster 4231 kroner plus moms.

Medbring selv

I den langt mere folkeligt prissatte R&Go får du stort set de samme muligheder som med R-Link. Forskellen er bare, at du selv skal have det hele med bortset fra bilens kørecomputer. Du kobler din tablet til et USB-stik, så den kan kommunikere med bilens computer og musiksystem.

R&Go er en slags arbejder-version af R-Link. Sådan groft sagt. I virkeligheden består det bare af en ’Smart Dock’ tablet-holder til 358 kroner og/eller en Smartphone-holder til 254 kroner. Med din smartphone eller tablet sikkert anbragt i holderen, downloader du en app fra Renaults hjemmeside, og så er systemet til din opkobling klar.

Hjem til Frankrig

Trafic bygges ligesom Opel Vivaro på Renaults fabrik i Sandouville i Frankrig. De hidtidige modeller er blevet bygget på Nissans fabrik i Spanien. Samarbejdet med Nissan er nu kogt ned til et logistik- og reservedels-samarbejde, men med Nissans udtræden af varebilsamarbejdet har Renault altså valgt at flytte produktionen hjem til Frankring, så alle tre varebiler bliver produceret på hjemmebane.

Renault’s franske specialiteter

Priserne starter på 188.000 kroner plus moms for en 90-hestes 1,6 dCi med single turbo. For 5000 oveni opgraderes den til 115 hk.

Biturbo-versionerne starter på 203.000.

Der er premiere på Renault Trafic i slutningen af august.

Tags: FordOpelRenault
Tidligere Artikel

Opel spiller på nye variationer

Næste Artikel

VW Amarok i ultimativt regi

Næste Artikel
Amarok Ultimate er ny topmodel i VW's pick-up serie.

VW Amarok i ultimativt regi

Kommentarer 1

  1. Kasper Rasmussen says:
    7 år siden

    Syntes i glemmer i artiklen at Opel Vivaro vil blive produceret på Vauxhall fabrikken i Luton som altid, og så vidt jeg ved skal der også rulle nogle traffic af båndet derover, dog med undtagelse af de høje modeller som hidtil er blevet bygget i Spanien men som vil blive flyttet til Frankrig nu.

    Svar

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Renault har vist for høje forureningsværdier, men der er intet, der tyder på decideret svindel-software

Renault Trafic – fransk til arbejdere og borgerskab

21. januar 2015
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Et varerum isoleret med produktet Aluthermo Quattro

Skab luftforandring i varerummet

24. januar 2018

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering