Renault trænger sig på | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
tirsdag. 2 marts 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Den helt nye Trafic og faceliftede Master forventes at bidrage til yderligere fremgang for Renault på det danske varebilmarked.
MPV-modellen Dacia Lodgy er ligesom den Sandero-baserede stationcar Logan MCV har fået sat hjulene i de danske bilkøberes bevidsthed.
SUV'en Duster er den senest lancerede Dacia-model, og salget af den er kommet godt fra start og er fortsat på vej opad.

Renault trænger sig på

Salget af Renault og Dacia varebiler har bidraget til at løfte det danske importselskabs markedsandel

af Morten Dam
9. juli 2014
i Nyheder

I lange tider har det været og er fortsat en lille håndfuld bilmærker- og modeller, som dominerer det danske marked, både generelt og på markedet for varebiler, men det er ingen naturlov, at Ford, VW og Mercedes-Benz til stadighed udgør nyvognssalgets Top-3.
Det er Renault et eksempel på al den stund, at det franske mærke siden 2008 er avanceret fra at være nummer 16 til nummer fem i Top-20.
I juni var Renault det tredjemest solgte bilmærke efter Ford og VW svarende til en markedsandel på 8,47 pct. inklusive salget af varebiler, og det samlede salg i årets første seks måneder placerer Renault som det femtemest solgte mærke.

Fremgang på 41,2 pct.

Salget af nye varebiler har i den forbindelse spillet en væsentlig rolle – endda uden de nye udgaver af modellerne Trafic og Master, som netop har haft verdenspremiere i København – da Renault i juni kunne notere en salgsfremgang på 41,2 pct. i forhold til samme måned i fjor.
Renaults varebilsalg i juni gav en markedsandel på 10,67 pct. af det samlede varebilsalg i juni, hvilket indebærer, at det franske mærke nu ligger i baghjulene på Mercedes-Benz.
Årsagen til Renault-fremgangen er især et stigende salg af modellerne Clio og Captur, som er mærkest to bestsellere fulgt af mikrobilen Twingo.

Forventer yderligere fremgang

Renault Danmarks administrerende direktør Henrik Bang konstaterer i den forbindelse, at konkurrencen er intens, og at ingen forbliver passive, mens konkurrenter gnaver sig ind på deres markedsandele.
– Derfor er det også meget positivt, at vi kan fortsætte fremgangen for både Renault og Dacia, siger Henrik Bang, der allerede ved årsskiftet slog fast, at målsætningen for Renault og Dacia er en samlet markedsandel på lige under 8 pct.
Måske nok et ambitiøst, men alligevel ikke et urealistisk mål – især med en stribe nye modeller in mente.

Dacia vinder også frem

Dacia-programmet, som Renault står bag, er herhjemme ligeledes noteret for en markant fremgang, som er baseret på bestsellerne Logan MCV, Lodgy og SUV-modellen Duster.
Den sidstnævnte har ikke været på gaden herhjemme i lige så lang tid som Logan MCV og Lodgy, men det står klart, at Duster-salget er i stadig fremgang, og måske ender den med at blive mere populær end de to andre.

Renault har medvind

Henrik Bang forventer, at de nye udgaver af Trafic og Master vil bidrage til at booste Renaults varebilsalg yderligere, og med de indtryk vi ved introduktionen i København fik ved den foreløbige prøvekørsel af de nye modeller, er hans forventning velbegrundet.
I øvrigt er det ikke kun i Danmark, at Renault har vinden i ryggen, for i årets første seks måneder har det franske selskab med et salg af 1,4 mio. biler noteret sig for en fremgang på 4,7 pct. sammenlignet med første halvår 2013.

18 pct. frem i Europa

Europa er et område i vækst og for bilernes vedkommende med en markedstilvækst på 6,5 pct. og med en produkton af knap 119.000 flere biler i årets første seks måneder end i samme periode sidste år, er det for Renault blevet til en markedstilvækst på 18,0 pct.
Og det skyldes bl.a. en markant salgsfremgang på 37,0 pct. i de nordiske lande – Danmark, Norge, Sverige, Finland og Island.

Tags: DaciaFordMercedes-BenzRenaultVW
Tidligere Artikel

Her er den nye Opel Corsa

Næste Artikel

Was??? En Nissan-Mercedes ...?

Næste Artikel
Infiniti Q30-konceptet blev sidste år vist i Frankfurt og er udgangspunktet for den kommende QX30.

Was??? En Nissan-Mercedes ...?

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Renaults compakte Captur har fået godt fat i de danske bilkøbere - både med hvide og gule nummerskilte.

Renault trænger sig på

9. juli 2014
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Et varerum isoleret med produktet Aluthermo Quattro

Skab luftforandring i varerummet

24. januar 2018

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering