Renault-specialitet nr. 500.000 | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
onsdag. 18 maj 2022
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
José Martin Vega, chef for Renault-fabrikken i Maubeuge, og salgskonsulent Mary Ann Ottoz, Renault, ved bilen, der markerede produktionen af en halv million specialindrettede varebiler fra Renault.
Specialmodel nummer 500.000 fra Renault Techs afdeling i Maubeuge-fabrikken ved afleveringen til teleselskabet Orange. Til venstre for bilen fabrikkens administrerende direktør Eric Lemonnier og direktør Hélène Billon, Orange, som får udleveret nøglen tll konvertering nummer en halv million.

Renault-specialitet nr. 500.000

Renault Tech - afdelingen bag fabriksombygninger af Renaults standardmodeller - runder et skarpt hjørne

af Morten Dam
18. juni 2014
i Baggrund, Nyheder, Tilbehør & indretning

Renault Tech afleverede tirsdag bil nummer 500.000 fra Maubeuge-fabrikken i Frankrig, som producerer biler på mål til specielle kunder som f.eks. teleselskabet Orange.
Det var netop en specialindrettet Kangoo, der blev afleveret til Orange ved en en officiel markering af denne milepæl for specialafdelingen, som er den eneste af sin art i Renault-gruppen.
Renault Tech er en fuldt integreret enhed, som står for udvikling, indretning og salg af konverterede standardudgaver af Renaults person-, varebiler og busser til særlige formål.
Det sker efter specifikke ønsker fra køberne – private såvel som erhvervsvirksomheder – og i fuld overensstemmelse med Renault standarder, kvalitetskrav og garantivilkår.

121.101 konverteringer

Renault Tech, som er en del af Renault Sport Technologies, har hovedsæde i Heudebouville, Frankrig, og har ansvaret for konverteringer i Maubeuge og 11 andre af Renaults samlefabrikker, hvor standardudgaver effektivt og uden spildtid ombygges og indrettes efter købernes ønsker med hensyn til mål og specifikationer.
I fjor foretog Renault Tech 121.101 konverteringer af biler, hvoraf de 23.540 var baseret på Kangoo-modeller svarende til 20 pct. af den samlede Kangoo-produktion.
18 procent af konverteringerne var baseret på bestillinger fra flådeejere.

Fra tippelad til handicapbiler

Konverteringerne spænder fra forlængede førerhuse, montering af tippelad, skillevægge, luftaffjedring, alarmsystemer, gas-drift og el-drift til pedalsæt til køreskolebiler baseret på f.eks. Clio, Mégane og Scénic.
Det kan også være indretning af handicapbiler baseret på Kangoo, Trafic og Master med f.eks. ratbetjent speeder og gearvælger, drejesæder, sænkede dørtrin, lifte og lignende for at lette adgangsforhold og betjening.
Ligesom det kan være større serier af biler; 50 eller flere, indrettet og udstyret med specielle karakteristika til flådeejere som f.eks. teleselskabet Orange.

137.175 biler i 2013

Maubeuge-fabrikken producerer Renault Kangoo i varianterne Maxi, Express, Express Compact, Express Maxi, Z.E og Maxi Z.E. Sideløbende med Kangoo produceres også den Kangoo-baserede Citan til Mercedes-Benz.
Fabrikken har været i drift siden 1971 og Renault Tech-afdelingen siden 2000.
De 2.000 ansatte producerede i fjor 137.175 køretøjer.

Tags: Renault
Tidligere Artikel

Range Rover kører i sort

Næste Artikel

Opel vil have en bid af chassis-markedet

Næste Artikel
- Vi har produktet til at gøre Mercedes og Iveco kunsten efter på chassis-markedet, siger Opels varebilsmand, Jan Dittmer. Nu vil han også have deres kunder

Opel vil have en bid af chassis-markedet

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

26. januar 2021
Renault Tech opererer som en integreret del på 12 af Renaults samlefabrikker. Her gælder det specialmodel nummer 500.000, der blev leveret fra fabrikken i Maubeuge.

Renault-specialitet nr. 500.000

18. juni 2014
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Kort nyt

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering