Renault Scénic XMOD simulerer firehjulstræk | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
tirsdag. 31 januar 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Renault Scénic XMOD simulerer firehjulstræk

Med udvidet elektronisk assistance til øget vejgreb og stabilitet får Scénic XMOD offroad lignende egenskaber, men er stadig til den bløde side

af admin
4. marts 2013
i Nyheder

I denne uge står den ansigtsløftede Renault Scénic familie på podiet i Genève sammen med et nyt medlem, Scénic XMOD, en tilføjelse til den korte Scénic.
I det ydre ligner XMOD en crossover med tydelige signaler til terrænegenskaber, især med den forøgede højde over terrænet, hvad enten det er asfalt, græs eller grus. Den har specielle fælge, for- og bagkofangere, markerede sidepaneler og forkromet tagræling.
I lighed med de almindelige familiemedlemmer er fronten tillempet det nye Renault design, men der er kun taget et halvt skridt set i forhold til den nye Clio. Det næste skridt venter til næste Scénic generation om to år.

XMOD har forhjulstræk

X’et i XMOD leder tankerne hen på firehjulstræk, men Scénic XMOD trækker på forhjulene alene. Den er den første bil i Renaults modelrække med denne form for elektronisk styret avanceret antispin med øget vejgreb og stabilitet.
Med en drejeknap imellem forsæderne kan føreren selv bestemme graden af elektronisk hjulgreb alt efter underlagets beskaffenhed.
Der er tre indstillinger, hvor ”vej” er fuldautomatisk med konventionel antispin. Denne funktion skifter tilbage til normal tilstand over 40 km/t.
I EXP (expert) træder ABS bremserne ind og bremser det hjul, der har mistet greb indtil grebet er genoprettet, men chaufføren har fuld kontrol over motorkraften.
I den tredje indstilling ”løst underlag” (sne, sand, mudder) træder ABS funktionen også ind, men samtidig reducerer elektronikken motoren drejningsmoment for yderligere at tage kontrol over situationen.

Mest til papegøjer

Denne smarte udgave af Scénic har alle de samme indre egenskaber og plads som den 5-personers Scénic med et bagagerum på 555 liter. Som varebil er lastrummet 250 cm langt med 110 cm imellem hjulkasserne. Rummålet er på 1,8 m3.
Samtidig med fornyelsen og tilføjelsen får Scénic-familien også den nye 1,4 TCe 130 benzinmotor med turbolader, 130 hk og et moment på 190 Nm. Om den motor bliver tilbudt i XMOD som et supplement til 1,5 dCi med 95 hk eller105 hk vides endnu ikke, men XMOD fortjener den.
Scénic Van koster 151.900 kr. eksklusive moms. Hvad XMOD bliver tilbudt til, er ikke fastlagt, men billigere bliver den ikke og er nok mest interessant på papegøjeplader.

Tags: Renault
Tidligere Artikel

Opel hænger i bremsen med serviceintervaller

Næste Artikel

Renault Captur vil forandre hverdagen

Næste Artikel

Renault Captur vil forandre hverdagen

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Renault Scénic XMOD simulerer firehjulstræk

4. marts 2013
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Stormvejr: Sådan kører du sikkert når blæsten raser

11. september 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering