Renault med ny Masterclass | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 5 marts 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Bortset fra fronten ligner Master sig selv.
Med 800 kilo ballast i varerummet er den nye Master letløbende, smidig og mere økonomisk end før.
Med mindre man skal bruge sin nye Master til lange transporter ad motorveje, har 135 dCi rigeligt at byde på til bekvem varetransport.
Gælder det transport af gods som fylder og ikke vejer alverden, er svaret den nye L4H3-variant af Master, som nu findes i fire forskellige chassislængder og med valg mellem tre taghøjder.
Førerplads og kabineindretning er ligesom i den mellemstore Trafic forbedret på en række punkter både med hensyn til betjening, ergonomi og udstyrsniveau.
Pladsforholdene i kabinen er gode både i længde, bredde og højde.
Master har en tværgående hylde over vindspejlet, hvor også GPS-navigationen er placeret. Dét er imidlertid en ommer, for der sidder den mørkt og akavet, så man skal dreje hovedet for at få et ordentligt kik på den.
Der er rum og lommer alle vegne i Master-kabinen - også på toppen af instrumentpanelet.
Komfortable sæder med hensigtsmæssige justeringsmuligheder tillige med 2-vejs ratjustering bidrager til god kabinekomfort.
Skuffer, hylder og rum en masse. Sådan er den nye Renault Master.
Der er et, der er to, der er fire forskellige rum til ting og sager alene i fordørene.
Og så er der variationerne over Master-temaet -  faktisk er der vist over 350 mulige variationer. Her en chassisopbygning med stor varekasse med fløjdøre og sidedør.
Renault Master skal i den tunge ende forsøge at hale ind på Sprinter og Transit 2-ton
Endnu en chassisopbygning med mandskabskabine og langt lad med masser af lasteevne. Mulighederne med Master er legio.

Renault med ny Masterclass

Verdenspremiere på faceliftet Renault Master og udvidet modelprogram i København

af Morten Dam
27. juni 2014
i Nyheder

Sideløbende med verdenspremieren i København på en ny generation af den mellemstore Trafic varebilserie har Renault præsenteret den faceliftede Master – den største varebil i det franske modelprogram.
Master er Renaults modstykke til søstermodellerne Opel Movano og Nissan NV400 og alternativ til konkurrenter som Ford Transit, VW Crafter, Mercedes-Benz Sprinter, Iveco Daily, og den fransk-italienske trio Citroën Jumper, Fiat Ducato og Peugeot Boxer.
Modelseriens hidtidige tre chassislængder og taghøjder er nu udvidet med en fjerde og endnu længere, baghjulstrukket Master.

Plads til en Twizzy

Den nye L4H3-variant er udviklet til virksomheder og brugere, der lægger større vægt på pladsmæssig kapacitet end på vægtmæssig lasteevne.
For at optimere de indvendige pladsforhold har den kun enkelte baghjul i stedet for tvillingehjul. Det gør varerummet stort og bredt nok til at rumme en Renault Twizy på ladet – eller for den sags skyld en Renault Twingo – i det mindste er der bredde nok over hjulkasserne.
Varerummet i den store Master har en kapacitet på op til 17 kubikmeter. Rummet er 4383 mm langt, 1765 mm bredt; 1380 mm mellem hjulkasserne, og 2048 mm højt.
Adgangen er sikret via to symmetriske fløjdøre bagtil og en stor sidedør i venstre side bag førerkabinen.
For så vidt angår vægt kan den lange Master – afhængigt af taghøjde – lastes med op til 2.134 kilo.

To nye biturbo-motorer

Samtidigt med den nye karrosserivariant har Renault opdateret motorprogrammet, så der nu er fire motorer at vælge iblandt.
Dels er der to turboladede dCi-dieselmotorer på henholdsvis 110 og 125 hk og dels er der to Energy dCi-dieselmotorer med to turboladere og ydelser på henholdsvis 135 og 165 hk.
Det maksimale drejningsmoment i de fire maskiner er henholdsvis 285, 310, 340 og 360 Nm – for de to førstnævnte ved 1.250 o/min og for de to sidstnævnte ved 1.500 o/min.
Alle fire motorer er koblet til manuelle 6-trins gearkasser og ved en foreløbig prøvekørsel af den nye Master med 800 kilo ballast i varerummet viste de to bi-turbo modeller sig både meget smidige, letkørte og støjsvage.

Energy-motorer á point

Ved kørsel i bytrafik gør det ingen væsentlig forskel, om den trækker med 135 eller 165 hk. De ekstra hestekræfter i den største Energy-motor kommer først til deres ret ved lange træk på motorveje.
Ellers står de to motorer á point med hensyn til brændstoføkonomi og CO2-udslip, hvilket skyldes optimeret styring af forbrændingsprocessen og det standardmonterede start/stop-system.
ECE-normtallet for det gennemsnitlige forbrug er 6,9 liter pr. 100 km svarende til knap 14,5 km/l og CO2-udslippet er 180 g/km.

Kommer i efteråret

Om man så skal vælge sin Master med den ene eller anden motor vil i sidste ende komme an på kørselsbehov og likviditet.
De to turboladede 110 og 125 hk dCi-motorer er mere dieselkrævende end de to kraftigere Energy dCi-motorer. Kommer til efteråret Da disse to på sæt og vis er lige gode på kortere distancer, bliver det afgørende nok prisforskellen på 135 og 165 hk – omend der endnu ikke foreligger danske priser.
Forventningen er, at der bliver tale om beskedne prisstigninger i forhold til priserne for det eksisterende Master-program, der spænder fra 149.900 til 270.200 kr. for forhjulstrukne modeller og fra 267.700 til 277.700 kr. for baghjulstrukne ditto
Den nye Master forventes lanceret i Danmark ultimo september, primo oktober.

Tags: CitroënFiatFordIvecoMercedes-BenzNissanOpelPeugeotRenaultVolkswagenVW
Tidligere Artikel

Opel Vivaro priser  netop offentliggjort

Næste Artikel

Vild Vivaro test løber helt af samlebåndet

Næste Artikel

Vild Vivaro test løber helt af samlebåndet

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Renault Master med nyt frontdesign og flere modelvarianter.

Renault med ny Masterclass

27. juni 2014
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Et varerum isoleret med produktet Aluthermo Quattro

Skab luftforandring i varerummet

24. januar 2018

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering