Renault Master får kæmpe facelift – nyt interiør og bedre motorer | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 25 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Ny Renault Master

Renault Master får kæmpe facelift – nyt interiør og bedre motorer

af Thomas Schiermacher Jensen
25. april 2019
i Bilmærker, Nyheder

Renault har travlt. Konkurrenterne vælter modeller ud på gaden og den franske bil-gigant vil også være med. Så Renaults bedst sælgende varebil har fået en ordentlig omgang. Den så første gang dagens lys i 2010, men denne opdatering fortjener opmærksomhed, for selv om ophavet ikke er nyt, så er det sket meget med den store varebil.

Udefra er den stadig en Master. Det er let at se også selv om fronten har fået et nyt og mere robust udseende. Snuden er blevet højere – det skyldes, at der skal være mere plads til de nye motorer. Der er også kommet lidt nye krom-detaljer og så er der kommet LED i forlygterne

Under den nye (højere) hjelm ligger de nye kraftværker, der skal hive læsset gennem gaderne. Renault fremhævede ved et stort anlagt pressearrangement tidligere på ugen i deres udviklingscenter lidt ude for Paris, at de nye 2.3 liters dCi-motorer lever op til Euro 6d-TEMP / Euro VI standards (alt efter hvilken version) og at de nye dieselkværne er mere brændstofeffektive, end de tidligere.
Besparelsen skal, ifølge Renault, være på 1 liter på 100 km. Det bliver en del, hvis man tilbagelægger mange kilometer på landevejene eller har mange biler i flåden.

Den stærkeste version af de nye motorer byder på et moment 400 NM og 180 hestekræfter. Alt efter hvilken version, man vælger, er gearkassen enten en 6-trins manuel eller en 6-trinas automatisk gearkasse.

Nyt interiør og instrumentering

Den nye Master har også fået en tur i kabinen, hvor instrumentbrættet er helt nyt og med smarte løsninger, som eks. En skriveplade/bor, der kan køres ud. Det kan bruges til den bærbare eller til at spise frokosten på og også handskerummet er lavet smart, så det kører ud som en skuffe i stedet for den traditionelle måde, hvor det ’vipper’ ud.

  • Instrumentbræt Renault Master

Der er også en docking station mellem sæderne, hvor man kan opbevare tablets og der er en plads til trådløs opladning af mobiltelefon. Info-taintment-delen kan korrespondere med Android Auto og Apple Carla.

Sikkerhedssystemerne kommer – også i Master

Master er udstyret med kørebane-assistent, der hjælper med at holde bilen mellem stregerne, bak-kamera sidevinds-assistent mv.

I lastrummet er der kommet bedre belysning – LED – så det er til at finde pakker og værktøj uden at skulle føle sig frem og der er kommet solide håndtag ved dørene, der skal gøre det letter at komme ind og ud af lastrummet.

  • Kamera og bakspejls-skærm Renault Master

Priser og de præcise konfigurationer af udstyr ved vi endnu ikke noget om.
Renault Master kommer senere på året til de danske forhandlere.

Tidligere Artikel

MAN i Danmark er verdensmester til MAN

Næste Artikel

Sådan kommer du i mål med dit bilkøb

Næste Artikel
BMW

Sådan kommer du i mål med dit bilkøb

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
Ny Renault Master

Renault Master får kæmpe facelift – nyt interiør og bedre motorer

25. april 2019
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering

 

Loading Comments...