Renault har indtaget Kina | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 20 maj 2022
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Øverste chef for Renault-dyastiet, Carlos Ghosn, har føjet endnu et kinesisk kapitel til porteføljen

Renault har indtaget Kina

Med det nye samarbejde kan Renault-koncernen begynde at gnave store andele af det kinesiske varebils-marked, der udgør tre millioner biler om året

af Thomas André
20. december 2017
i Nyheder

Groupe Renault og kinesiske Brillance har netop offentliggjort en aftale om at producere varebiler i Kina under hele tre forskellige mærker.

Det såkaldte joint venture omfatter mærkerne Jinbei, Renault og Huasong og har en målsætning om at producere og sælge 150.000 varebiler om året inden udgangen af 2021.

100 procent emissionsfri

Samtidigt skal de øge den eldrevne andel af varebiler for de tre mærker. Elbiler er blevet meget hot i det kinesiske, hvor man nærmest er i gang med at udfase alt andet end 100 procent emissions-fri drivmidler.

Selve fabrikationen kommer til at foregå i industribyen Shenyang i Liaoning-provinsen, som ligger i det nordøstlige Kina. Den fransk-kinesiske alliance har fået det officielle navn Renault-Brilliance-Jinbei Automotive Co., Ltd.

Bevarer aktiemajoriteten

Renault har købt 49 procent af Brillance, som med 51 procent altså bevarer aktiemajoriteten, som vi allerede skrev om tidligere i år.

Renault varebiler på opkøb i Kina

Chef for produktionsfællesskabet bliver franskmanden Thierry Aubry, der kommer fra poster i forhandlerdelen og produktionen i både Kina og Frankrig.

50 milliarder Euro

– Groupe Renault har investeret og udvidet i Kina med joint ventures i de seneste fire år med henblik på produktion og salg af person-, vare- og elbiler, siger Carlos Ghosn, CEO i Groupe Renault.

– Renault-Nissan-Mitsubishi-alliancen giver os adgang til et bredt udvalg af teknologier med et udviklingsbudget på over 50 milliarder Euro over de næste seks år.

Begejstring

En del af dette gigantiske beløb skal bruges til at udvikle køretøjer specifikt til det kinesiske marked.
– Vi ser ikke bare Kina som vardens største bilmarked; men også som en trendsetter for hele bilindustrien, forklarer han.

Og begejstringen er bestemt ikke mindre hos hans kinesiske kollega, Qi Yumin hos Brilliance Automotive Group Holdings Company Limited.

Verdensklasse

– Brillance og Groupe Renault slår sig sammen om at bygge en verdensklasse model til udvikling af varebiler. Den vil forandre det kinesiske marked, ja hele verdenskortet for varebiler, jublede han i sin tale ved offentliggørelsen af underskrifterne.

Renault bygger benzinmotor med van-power

– De to virksomheder vil bygge samarbejdet op til et globalt anerkendt førerposition inden for de tre nøgleområder: varebiler, ny energi varebiler og specialbyggede varebiler.

Tre millioner varebiler

Første opgave for Renault-Brilliance-Jinbei bliver at puste nyt liv i Jinbei-mærket på samme måde, som Renault har gjort det med Dacia i Europa. Derefter skal de i gang med en produktion af Renaults varebiler før 2020.

Det kinesiske varebilsmarked nærmer sig i 2017 tre millioner enheder.

Tags: BrillanceRenault i Kina
Tidligere Artikel

Prototype er klar - med kinesiske penge

Næste Artikel

VW Crafter salg eksploderet

Næste Artikel

VW Crafter salg eksploderet

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

26. januar 2021
Øverste chef for Renault-dyastiet, Carlos Ghosn, har føjet endnu et kinesisk kapitel til porteføljen

Renault har indtaget Kina

20. december 2017
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017

Kort nyt

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering