Renault bygger benzinmotor med van-power | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 25 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Kan man forestille sig, at dieselskrækken lægger en benzinmotor i en Renault Trafic?
Der er ikke meget sjov ved at glo på en motorklump med kabelnet, men her er den altså med manuel gearkasse
Og her med ejendomsmæglersgearkassen med dobbeltkobling EDC

Renault bygger benzinmotor med van-power

Teknologi fra Nissan GT-R og en enorm momentkurve lugter langt væk af reintro i varebilerne

af Thomas André
8. december 2017
i Nyheder

Det bliver mere og mere åbenbart, at bilproducenterne vender sig væk fra traditionelle dieselmotorer og retter blikket mod – i hvert fald for behagesyge politikere – mere spiselige løsninger.

Senest har Renault og Daimler gennem deres samarbejde i blandt andet motorafdelingerne begået en splinterny turbo-benziner i den minimalistiske ende af skalaen.

Beskeden størrelse

Ja, altså. Det vil sige. 1.3 TCe er traditionelt anskuet af beskeden størrelse, men på effekt og moment bider den skeer med noget større maskinerier.

Og hvor konkurrenter som Ford og Mazda synes at have lagt sig fast på en smule større slagvolumen som det rigtige kompromis mellem lavt forbrug og acceptabelt effekt-niveau, har Renault/ Nissan og Daimler altså valgt en lidt mindre løsning.

Allerede på gaden

I forvejen er Renault meget entusiastiske med deres små dieselmotorer i varebiler. 1.6 dCi yder 160 hk i stærkeste udgave, og det er netop, hvad de hiver ud af stærkeste version af den nye 1.3 TCe.

Den ligger netop nu i de nye Scenic og Grand Scenic, der er på gaden i Frankrig og på vej til Danmark.

40.000 timer

– Vores nye benzinmotor indeholder al den viden, vi har samlet i Group Renaults ingeniører, iRenault/Nissan Alliancen og med vores partnerskab med Daimler, siger Philippe Brunet, der er chef for den omfattende alliances motor- og elbilsafdeling.

– Efter over 40.000 timers test lever den op til kvalitetsstandarderne i både Renault/Nissan og Daimler.

Nissan GT-R

Han tilføjer, at den nye TCe 140 (med 140 hk) har 35 Nm større drejningsmoment end den nuværende TCe 130, og at det er til rådighed over et bredere spektrum fra 1.500 til 3.500 omdrejninger i minuttet.

Ford Transit 4×4 er for høj og for dyr – men nice

Til at begynde med bliver den bygget i tre effekttrin på henholdsvis 115, 140 og 160 hk og kan leveres med både manuel og automatisk gearkasse. Én af de nye teknologier Bore Spray Coating, som er udviklet in house, og som er en cylinderoverflade, der bruges i Nissan GT-R til at sænke motorens indre friktion og optimere køling.

Bedre mase-egenskaber

Indsprøjtningstrykket er blevet øget med 250 bar, hvilket forbedrer benzinens forstøvning og giver bedre forbrænding i det nye forbrændingskammer. Samtidigt justerer ‘Dual Variable Timing Camshaft’ ventilernes åbningstid alt efter, hvilken belastning der er på motoren.

Mercedes Sprinter – panikken breder sig

Resultatet er det større og bredere drejningsmoment, som for varebilernes vedkommende giver væsentligt bedre mase-egenskaber, når der er læs på kareten.

Varebiler

Motoren bliver løbende integreret i Renaults og Nissans modeller i løbet af 2018, mens vi ikke ved noget om Mercedes’ planer med apparatet.

Men det skulle undre, om den ikke kommer til at gøre gavn i Renault Kangoo/Mercedes Citan/Nissan NV200 og eventuelt i Trafic, Vito og NV300.

Tags: Mercedes CitanNissan NV200Renault 1.3 TCeRenault Kangoo
Tidligere Artikel

"Nogle politikere betragter varevogne som personbiler med store bagagerum"

Næste Artikel

Nu skal chefen prøve nødbremsen på egen krop

Næste Artikel
Volkswagen støtter kampagnen med den fulde palet af varevognsmodeller

Nu skal chefen prøve nødbremsen på egen krop

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
Kan man forestille sig, at dieselskrækken lægger en benzinmotor i en Renault Trafic?

Renault bygger benzinmotor med van-power

8. december 2017
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering