Range Rover Sport til tops på Pikes Peak | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
tirsdag. 13 april 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Range Rover Sport til tops på Pikes Peak

af Morten Dam
7. juni 2013
i Kort nyt

Med stuntkøreren Paul Dallenbach bag rattet er den nye Range Rover Sport i rekordfart nået til tops i en af bilsportens mest udfordrende øvelser, nemlig turen til toppen af den 4.400 meter høje Pikes Peak ved Colorado Springs i USA. Med rekorden for serieproducerede SUV-modeller er Range Rover Sport dermed Land Rovers hurtigste model til dato. Bilen tilbagelagde den 12,42 miles (19,3 km) lange og snoede stigning i tiden 12:35,610 minutter svarende til en gennemnsitsfart af 95,23 km/t. Turen til den tynde luft på toppen går via 156 mere eller mindre skarpe sving med ugæstfri klipper til den ene side og frit fald til stejle, afgrundsdybe bjergsider til den anden. Rekordbilen med en 510 hk V8-benzinmotor på 5,0 liter stod fuldstændig standard, når bortses fra et indbygget sikkerhedsbur og en 6-punkts S-sele. Paul Dallenbach er forresten ikke Hr. Hvemsomhelst al den stund han har seks klassesejre og tre totalsejre bag sig på vejen op ad Pikes Peak. Hans beskrivelse af det legendariske Hill Climb er enkel og klar: Der køres med små marginer, og misser du bare ét af de 156 sving, ender du i et træ, en klippeblok eller i en tur ud over kanten.

Tidligere Artikel

Citroën Méhari fylder 45

Næste Artikel

Ny CO2-grænsestrid

Næste Artikel

Ny CO2-grænsestrid

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Range Rover Sport til tops på Pikes Peak

7. juni 2013
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Og så til den danske side af sagen. Man kunne godt ønske sig lidt mere kreativitet i ombygningen til gule plader

Hvad koster det at få hvide plader på en gulpladebil?

7. december 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering