Range Rover Sport får ny profil og dynamik | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 10 april 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Range Rover Sport får ny profil og dynamik

Baseres på den nye Range Rover-platform og ventes klar til verdenspremiere i efteråret med motorydelser fra 313 til 510 hk

af Morten Dam
21. februar 2013
i Nyheder

Sådan ser den ud nu, Range Rover Sport, men Land Rover er på vej til at følge op på successen med en ny modelgeneration, der efter alt at dømme vil præsentere en slanket og mere dynamisk profil.
Bilens pompøse forreste ”underlæbe“; stødfanger, forsvinder, og det samme gør den tilsvarende fremskudte stødfangner bagtil. Profilen bliver mere afrundet med kortere udhæng for og bag, så det tegner til bedre til- og frakørselsvinkler med den nye RR Sport i ujævnt terræn.
Desuden sankes taglinien bagtil og takten i sideruderne spidses yderligere til bagover. Forlygtearrangementet trækkest om hjørnerne, ligesom baglygtearrangementet ændres.
Om karrosseriet reelt kommer til at ”sidde lavere“ end på den nuværende, er uvist, det vil til en vis grad afhænge af hjulstørrelsen.

Lanceres på IAA-messen

Hvor den nuværende Range Rover Sport deler chassisplatform med Discovery-serien, får den kommende Sport sin DNA-profil fra samme letvægtschassis som den nye Range Rover, der er flere hundrede kilo lettere end dens forgænger.
Endvidere baseres den kommende RR Sport på samme motorprogram som Range Rover: en benzindrevet V8-motor på 375 eller 510 hk og den velkendte dieseldrevne TDV8’er med en ydelse på 313 hk. Desuden kan Land Rovers turboladede TDV6-motor komme i spil.
Der foreligger ingen detaljer om transmissionen, men der har været mumlet i krogene om et 8-trins automatgear i stedet for det hidtidige 6-trins ditto.
Derudover kan man rolligt gå ud fra, at den kommer med Land Rovers avancerede Terrain Response-system og et markant løft i interiør og udstyrsniveau.
Selvom den nye RR Sport teknisk kommer tættere på Range Rover end forgængeren, vil den formentlig fortsat adskille sig fra ”storebroderen“ på grund af en mere dynamisk profil, bl.a. med en markant hækspoiler i tagkanten over en ændret bagrudevinkel.
Den nye modelgeneration ventes premiereklar til efterårets IAA-motorshow i Frankfurt.

Tags: Land Rover
Tidligere Artikel

Opel Combo til Danske Hospitalsklovne

Næste Artikel

Prisen for god økonomi

Næste Artikel

Prisen for god økonomi

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Range Rover Sport får ny profil og dynamik

21. februar 2013
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sådan ser påfyldningsstudsen på en Opel med Euro 6-motor ud. AdBlue-tanken skal fyldes cirka for hver 10.000 km

Så besværligt er AdBlue

12. december 2019
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering