Skal mesterbilen skille sig ud fra ”mængden“, kan du begynde med den seneste generation af den rappe Range Rover Sport, og er det ikke tilstrækkeligt, kan du bare bede om at få Stealth-versionen.
Det betyder ikke, at den som det bizarre bombefly Stealth kryber under radaren. Nærmest tværtimod. Den skiller sig ud ved et anderledes eksteriør, så på den led kan man måske godt se den som en parallel til flyet.
I England bliver merprisen for en Range Rover Sport med Stealth Pack 15.873 og 23,343 kr. kombineret med henholdsvis 21“ og 22“ hjul.
Præsenteres på Goodwood
Range Rover Sport Stealth lanceres ved det klassiske Goodwood Festival of Speed den 29. juni, og er i realiteten HSE Dynamic og Autobiography Dynamic udstyrsversioner med en såkaldt Stealth Pack.
Satinsort er det nye sort
Fortil skiller den sig ud ved en satinsort kølergrill og andre eksteriørdetaljer omkring tågelygter, frontklap og luftgæller i flankerne foruden sidespejlshusene og bagpartiet.
Foruden refleksfri for- og baglygteglas kendetegnes Stealth-versionen ved et nyt fældesign – 21“ med ni eger eller 22“ med fem eger – begge i satinsort og med hjulbolte i skinnende sort.
Flere alternativer
Land Rovers designchef Gerry McGovern betegner Stealth Pack som endnu et alternativ til købere af Range Rover Sport, som siden introduktionen er blevet tildelt flere end et halvt hundrede internationale hædersbevisninger.
Bilerne produceres i 18 forskellige lakeringer matchende deres lædermøblerede interiører med træpaneler, detalljer i metal og meget andet godt.
Tre motorer
Range Rover Sport-serien tæller tre motorvarianter. En 5,0-liter benzindrevet V8 kompressormotor med 510 hk, en 4,4 liter SDV8 dieselmotor med 339 hk og 700 Nm samt en 3,0 SDV6 dieselmotor med 292 hk og en gennemsnitllig ydelse på 7.35 l/100 km svarende til 13.6 km/l.
CO2-udslippet for den sidstnævnte dieselmotor er 199 g/km.
Hard core off-roader
Ganske vist er der tale om særdeles luksuriøse og topudstyrede modeller, men de er stadig konstrueret til at leve op til Land Rovers ry som hard core off-roadere.
Takket være en fjerdervandring på 260 mm fortil og 272 mm bagtil kan hjulene artikulere med op til 546 mm i ekstremt terræn.
I øvrigt er luftaffjedringen blevet opgraderet, så den automatisk skifter mellem to frihøjder, idet det avancerede Terain Response 2 af sig selv vælger den medst velegnede frihøjde at køre med.