Efter et 53 dage og 16.853 kilometer langt trip tværs over to kontinenter og gennem 13 lande rullede tre hybridversioner af Range Rover planmæssigt op foran moderselskabe Tata’s hovedsæde i Mumbai, Indien.
På turen kørte bilerne i i terræn i op til 5.50 meters højde; i syv dage i højder fra 3.350 til 5.379 meter, og på hele turen i temperaturer på mellem 43 varmegrader og 10 minusgrader. Som de første udenlandsk indregistrerede biler nogensinde kørte hybridmodellerne også på den kinesiske Xinjiang-Tibet motorvej.
De tungt lastede bilers gennemsnitlige brændstofforbrug med kombinationen af en dieseldrevet TDV6-motor og elektromotor var 15,3-15,7 km/l. Problemer undervejs? Bortset fra stenslag og fire knuste frontruder, fire molesterede fælge og 15 punkteringer på de tre hybrider og deres fire support-biler: ingen!
Efter det historiske trip langs den 2.500 år gamle gamle silke-rute er planen nu at bruge 300 gigabyte tekniske informationer fra bilernes dataloggere til fintuning af hybridsystemet, så man i løbet af 2014 kan begynde leveringen af serieproducerede udgaver af Range Rover Diesel Hybrid i udvalgte markeder.