ProAce er klar med lad og boks | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
tirsdag. 21 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Toyota ProAce med trælad og kran
Ladet måler 245 cm i længden og 185 cm i bredden
ProAce Platform Cab kan også danne grundlag for en boksopbygning

ProAce er klar med lad og boks

I Danmark skal ProAce erstatte Dyna som ladvogn og opbygning med boks

af Jess Ulrik Verge
23. april 2018
i Nyheder, Opbygninger

Toyota Dyna har i snart tre år været klemt ude af det europæiske marked, fordi den ikke tilbydes med Euro 6-motor. I Danmark vurderer Toyota-importøren, at ProAce vil kunne opfylde en del af de behov, som blev opfyldt af Dyna 100-ladvognen.

Selv om ProAce blev introduceret i 2016 i anden generation, har der endnu ikke været gang i salget chassis-udgaven til opbygning med lad. Importøren har været udfordret af leveringstider, men nu meldes der klar bane.

Europa er et begrænset marked

Alt imens sælges Dyna fortsat rundt om i verden med Euro 5-motor. At den ikke tilbydes med en moderne dieselmotor må nok skyldes, at der kun kræves Euro 6-motorer i Europa, som er et forholdsvist begrænset marked for denne model.

Toyota Proace er 112 procent

Siden introduktionen af den seneste ProAce-generation har det ligget i kortene, at denne også skulle kunne fås med lad. Den har endda hele tiden stået på prislisten som chassis-udgave under navnet “ProAce Platform Cab”.

Dyna 100-ejere i fokus

– Nu er vi up to date og er klar til at levere ProAce som ladvogn, siger Toyotas pressechef Anders Tystrup og tilføjer: – Vi ser først og fremmest bilen som et tilbud til kunder, som i dag kører rundt i en Dyna 100 ladvogn. Dem findes der ca. 600 af i Danmark i dag.

ProAce-ladvognen har i følge Toyota nogle af de samme egenskaber som Dyna. Det er en praktisk pickup med kompakte mål. Dermed egner den sig til kørsel i de større byer eller på stier i parkanlæg.

Kortere og bredere end Dyna

Ladet er 245 cm langt og 185 cm bredt. Til sammenligning har Dyna 100 et 3 meter langt lad, der måler 174 cm i bredden.

Toyota Proace Hybrid

Også Dynas karrosseri er lidt smallere end ProAce’s, mens lasteevnen er den samme. Med hensyn til trailervægt kan der hægtes ekstra 500 kg på ProAce’s krog.

Ombygning hos Danlad

Priserne for chassis-udgaven er 208.000 kr. plus moms og eksklusive opbygningen med lad, der sker hos den eneste Toyota-godkendte opbygger i Danmark, nemlig Danlad på Fyn.

ProAce Paltform Cab kan i øvrigt også bygges op med en letvægtskasse med ståhøjde. Dermed kan den anvendes af pakketransport-firmaer, der ønsker en bil med kompakte dimensioner til kørsel i byerne.

Tags: Dyna 100ladvognopbygningpickupToyota Proace
Tidligere Artikel

VW Transporter årets firehjulstrækker

Næste Artikel

Nye varebiler får automatisk nødopkald

Næste Artikel
Bosch har udviklet en eCall-boks, der kan monteres i såvel nye som brugte personbiler, varebiler, lastbiler og busser

Nye varebiler får automatisk nødopkald

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Toyota ProAce med trælad og kran

ProAce er klar med lad og boks

23. april 2018
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering