Skal man føre bevis for, at en gearkasse kan stå distancen uanset hvor udfordrende, stressende og opslidende den end måtte være, kan man f.eks. udsætte den for en særlig ondartet tortur i et af verdens hårdeste rallyer. Flere kørere i Mitsubishi Lancer Evo X – alle med PPG-transmission – gennemførte det 3000 kilometer lange og ekstreme Transchacho Rally i Paraguay. Enten kørte de i en R4-trimmet Lancer Evo X med 6-trins gearbox med sekventielt skifte eller en standard Evo X med en Gruppe N-homologeret 5-trins PPG-gearkasse. Resultatlistens Top-10 talte syv Lancer Evo X-hold, bl.a. Victor Galeano i en R4-bil og Arthur Bestard i en Gruppe N-bil – begge som vindere i deres respektive klassement, og begge yderst tilfredse med deres PPG-gear, fordi den kan tåle at skifte uden brug af kobling. Augusto Bestard afslørede efterfølgende, at han gennemførte uden at bruge sin kobling, og uden at misse et eneste gearskift i det tre dage lange sydamerikanske rally.