Post Danmark køber 50 el-varebiler | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 10 april 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Post Danmark køber 50 el-varebiler

Et forsøg med eldrevne postbiler har vist, at elbiler fungerer, når kørselsmønstret er fast og forudsigeligt

af Thomas André
31. januar 2013
i Ikke kategoriseret

De kommende måneder tager Post Danmark imod 50 nye eldrevne varebiler fra Mercedes-Benz af modellen Vito E-Cell. Den historiske store ordre på el-varebiler udløber af Post Danmarks forsøgsordning med el-biler på Bornholm, som nu udbredes til hele landet
Mercedes-Benz leverer i løbet af foråret ikke mindre end 50 eldrevne Vito E-Cell til Post Danmark.
– Ordren på de 50 Vito E-Cell er den største samlede ordre af denne type bil i Europa, og det vidner om, at det danske marked er parat til elbiler i fuld skala, mener Markus Denzler, der er salgsdirektør for Mercedes-Benz erhvervsbiler i Danmark og Sverige.
Aftalen med Post Danmark markerer næste skridt i et samarbejde, der begyndte tilbage i 2011 som et forsøg med eldrevne postbiler på Bornholm.
– Vi er både glade og stolte over, at det er lykkedes os at udvide vores samarbejde med Post Danmark. Forsøget med Vito E-Cell på Bornholm har været så stor en succes, at Post Danmark nu har taget skridtet fuldt ud og udbredt ordningen til alle dele af landet, siger Søren Christensen, der er salgschef for Mercedes-Benz varebiler i Danmark.

Perfekt til nærdistribution

Vito E-Cell har en rækkevidde på 130 kilometer, hvilket er mere end rigeligt til Post Danmark, der primært bruger bilerne på kortere distributionsruter i de større danske byer. Samtidig oplader bilen ved nedbremsninger, og det gør bilen ideel til bykørsel med mange stop.
Vito E-Cell er verdens første serieproducerede el-varebil. Den blev første gang præsenteret for det internationale marked i 2011, og Danmark var blandt fem udvalgte testlande for Daimler-koncernens ambitiøse el-bilsatsning.
Den elektriske varebil er blot ét af flere resultater af Mercedes-Benz’ mangeårige udvikling af mere miljøskånsomme teknologier og endnu et skridt på vejen mod virksomhedens overordnede vision om emissionsfri kørsel.
– Mercedes-Benz arbejder fokuseret på at forme en bæredygtig transportsektor med mere energi-effektive køretøjer og et bredt udvalg af alternative brændstoffer; fra gas til brint og elektricitet. Vi er bevidste om vores ansvar som bilproducent, men uden ambitiøse virksomheder som Post Danmark bliver drømmene om emissionsfri kørsel aldrig til virkelighed, siger Søren Christensen fra Mercedes-Benz.

Tidligere Artikel

Zafira Flexivan med biturbo

Næste Artikel

Hold vægten med din helt egen kaffe

Næste Artikel

Hold vægten med din helt egen kaffe

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Post Danmark køber 50 el-varebiler

31. januar 2013
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sådan ser påfyldningsstudsen på en Opel med Euro 6-motor ud. AdBlue-tanken skal fyldes cirka for hver 10.000 km

Så besværligt er AdBlue

12. december 2019
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering