Plads til det hele – også til forbedringer | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
tirsdag. 31 januar 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Plads til det hele – også til forbedringer

Dacia Lodgy er ikke alene klassens billigste. Den er også klassens største. Sikkerheden reddes lige akkurat i land af et effektivt ESP-system

af Thomas André
5. april 2013
i Nyheder

Ombygningen er lavet af Dansk Auto Logik i Ringsted, som forklarer, at det meget lave gulv i varerummet kunne lade sig gøre, fordi Lodgy er opbygget med en meget simpel konstruktion, som fra starten er udviklet netop for maksimal bagageplads, når alle bagsæder er taget ud. Bageste sæderække er basalt set bare en bænk, der står på gulvet kun fastgjort i fire beslag.
For at opnå en god benplads for de bageste passagerer, har Dacia udeladt reservehjulsbrønden. I stedet er nødkittet med punmpe og skum anbragt i siden af bagagerummet, og resultatet er det ekstremt lave gulv i den danske varebilombygning.
Samtidigt er der pæne 113 cm mellem skærmkasserne og 130 centimeter mellem væggene og med en gulvlængde på 186 cm ender vi med et varerum på godt 2,6 kubikmeter.

Prisbasker

Der skal ikke herske to meninger om, at Dacia næppe inden for en overskuelig årrække bliver berømmet for hverken sikkerhedsniveau eller køreegenskaber. Begge er påfaldende old school for nu at blive i den diplomatiske afdeling.
Den kører som en hengemt Ascona fra sidst i 70’erne, og de fire airbags imponerer ingen i 2013.
Derimod har den rumænske fabrik monteret et særdeles ihærdigt opsat ESP-system, som griber ind længe før, det bliver spændende, så helt skidt er det altså ikke.
Her på altomvarebiler.dk spår vi Lodgy Van et rigtigt pænt salg alene i kraft af pris/kubik-forholdet.
Priserne for en 1,5 dCi med 90 hk og en opgivet brændstoføkonomi på 23,8 km/l er 85.200 kroner plus moms. (cirka 19.000 kroner).
Og skulle mester få lyst til at muntre sig med ekstraudstyret, så er listen ganske enkelt ikke lang nok til, at prisen kan komme op på 100.000 kroner. Alt inklusive.

Tags: Dacia
Tidligere Artikel

Toyota RAV4 Van fra 200.000-220.000 kr.

Næste Artikel

Peace out – rugbrødet bliver aflivet til nytår

Næste Artikel

Peace out – rugbrødet bliver aflivet til nytår

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Plads til det hele – også til forbedringer

5. april 2013
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Stormvejr: Sådan kører du sikkert når blæsten raser

11. september 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering