Pinlig kinesisk kopi af Range Rover Evoque | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 12 august 2022
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Landwind har kopieret Range Rover Evoque, og det er næsten chokerende, hvor meget de to biler ligner hinanden.
Designet siger Range Rover Evoque, men på bagsmækken står der Landwind X7.
Selvom designet ligner utrolig meget, men Land Rover's direktør ikke, at der er nogen måde at stoppe det kinesiske firmas kopiering.
Man skal kigge mere end en gang for at se, at dette ikke er en Range Rover Evoque.

Pinlig kinesisk kopi af Range Rover Evoque

Range Rover Evoque bliver ublu kopieret af kinesisk firma, men det kan ikke forhindres, mener direktøren

af Andreas Lang Hedegaard
26. april 2015
i Baggrund, Nyheder

Kinesiske kopier er vi vant til, men det er sjældent, man ser kopier, som ligner originalen så meget som i dette tilfælde. Selv som bilkyndig skal du kigge to gange for at se forskel på Range Rover Evoque og den kinesiske Landwind X7. Det er Land Rover selvfølgelig ikke tilfredse med, forklarede Ralf Speth, administrerende direktør for Land Rover tilbage i november 2014, da Landwind præsenterede X7 på Guangzhou Motor Show i Kina.

– Det faktum, at denne form for kopiering er i gang i Kina, er meget skuffende, udtaler Ralf Speth til det engelske magasin Autocar.

Bryder internationale regler

– Grundlæggende er det her ikke noget, der bør kunne ske. De intellektuelle rettigheder ejes af Jaguar Land Rover, og hvis den brydes, så er man i strid med internationale regler, der gælder i hele verden.

Startech begår majestætsfornærmelse

Men nu har man sundet sig hos Land Rover, og tonen er en anden. På dette års Shanghai motorudstilling sagde direktøren til Automotive News, at man ikke kan forhindre den kinesiske SUV.

– Jeg er virkelig ærgerlig over, at denne klippe-klistre tendens nu pludselig dukker op igen. Der er ingen love. Der er intet til at beskytte os, så vi er nødt til at tage det, som det er.

Billig Kina-kopi

Landwind X7 kommer til salg i Kina i juli eller august til en pris omkring 167.000 kroner. Til sammenligning starter priserne på en rigtig Range Rover Evoque på 500.000 kroner i Kina.

Kinesisk invasion på hjul

Land Rover Jaguar har åbnet en fabrik udenfor Shanghai, og i den måned, hvor Evoque har været til salg, har den solgt støt, forklarer Bob Grace, som er firmaets chef i Kina.

Land Rovers kinesiske samarbejde

Det er ikke første gang, kinesiske bilfirmaer mere eller mindre ublu har kopieret designet fra vestlige bilproducenter. Landwind har tidligere været i problemer med modellen CV9, som klart var inspireret af Opel Frontera. Den var kortvarigt til salg i dele af Europa, indtil en dårlig NCAP crashtest tvang Landwind til af trække den tilbage.
Mange vestlige bilproducenter har joint venture med en kinesisk producent, som så bygger modeller på licens, fordi man så undgår heftige kinesiske skatter på udenlandske biler.

Tags: Evoquekinesisk kopiLand RoverLandwindRange Rover
Tidligere Artikel

Fiat varebiler får ny chef

Næste Artikel

Ingen vil betale afgift på elbiler

Næste Artikel
Nissan e-NV200 er en af de el-biler, der nyder godt af afgiftsfritagelsen

Ingen vil betale afgift på elbiler

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Man skal kigge mere end en gang for at se, at dette ikke er en Range Rover Evoque.

Pinlig kinesisk kopi af Range Rover Evoque

26. april 2015
Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
Peugeot-e-Jumpy

Guide: Alle elektriske varebiler i Danmark

24. november 2020
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017

Kort nyt

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering